UCP:MA004 Research Methodology - Course Information
MA004 Research Methodology
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2012
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Eva Klánová (lecturer)
Ing. Jan Mastný (lecturer) - Guaranteed by
- Ing. Jan Mastný
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- nevyžadovány
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Destination Management in the Turism Industry (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem jsou znalosti studentů a pochopení základů i souvislostí realizovaného marketingového výzkumu. Předmět seznamuje s podstatou výzkumu, fázemi, základními metodami a technikami získávání dat a jejich zpracováním. Teorie výzkumu je doplňována příklady realizovaných výzkumů.
Znalosti: Student má znalosti metod výzkumu v marketingu a uvědomění si odlišností od sociologického výzkumu.
Kompetence: Student se dokáže rozhodnout pro vhodnou metodu výzkumu v marketingu podle povahy produktu.
Dovednosti: Absolvent dokáže umí sestavit dotazník a zvolit vhodné otázky jakož i odpovědi interpertovat. - Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do předmětu
2. Marketingový výzkum u ekonomických subjektů v různých sektorech národního hospodářství
3. Marketingové myšlení, nová ekonomika, společenská koncepce marketingu - power-pointová prezentace
4. Individuální konzultace studentů k tématu marketingového výzkumu
5. Metodologie výzkumu v marketingu
6. Analýza trendů z makroekonomického prostředí
7. Výzkum trhu: segmentace
8. - 9. Prezentování výzkumu
10. Zprávy a využití výzkumu řízení podniku
11.-12. Metodologie výzkumu v sociálním marketingu - příklady povinná literatura:
- 1. Úvod do předmětu
- Literature
- required literature
- KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Grada, 2006, ISBN 80-247-0966-X
- recommended literature
- FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha: GRADA, 2003, ISBN 80-247-0385-8
- HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005, ISBN 978-80-7367-485-4
- Teaching methods (in Czech)
- Studenti vypracují projekt marketingového výzkumu konkrétního produktu s přihlédnutím k cílovým skupinám. Projekt budou ho prezentovat. Následně navrnou vhodné formy komunikačního mixu vzhledem k segmentaci trhu.
Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 0/0
Cvičení 26/8
Samostatná příprava 52/70
Celkem 78/78 - Assessment methods
- Součástí ústní zkoušky je diskuse nad připraveným projektem marketingového výzkumu.
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 30/40
Ústní zkouška 70/60
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti: min. 80% účasti na cvičení - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: konzultace KS: 4|.
- Enrolment Statistics (winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2012/MA004