MA004 Research Methodology

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2012
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Eva Klánová (lecturer)
Ing. Jan Mastný (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Jan Mastný
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
nevyžadovány
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem jsou znalosti studentů a pochopení základů i souvislostí realizovaného marketingového výzkumu. Předmět seznamuje s podstatou výzkumu, fázemi, základními metodami a technikami získávání dat a jejich zpracováním. Teorie výzkumu je doplňována příklady realizovaných výzkumů.
Znalosti: Student má znalosti metod výzkumu v marketingu a uvědomění si odlišností od sociologického výzkumu.
Kompetence: Student se dokáže rozhodnout pro vhodnou metodu výzkumu v marketingu podle povahy produktu.
Dovednosti: Absolvent dokáže umí sestavit dotazník a zvolit vhodné otázky jakož i odpovědi interpertovat.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do předmětu
    2. Marketingový výzkum u ekonomických subjektů v různých sektorech národního hospodářství
    3. Marketingové myšlení, nová ekonomika, společenská koncepce marketingu - power-pointová prezentace
    4. Individuální konzultace studentů k tématu marketingového výzkumu
    5. Metodologie výzkumu v marketingu
    6. Analýza trendů z makroekonomického prostředí
    7. Výzkum trhu: segmentace
    8. - 9. Prezentování výzkumu
    10. Zprávy a využití výzkumu řízení podniku
    11.-12. Metodologie výzkumu v sociálním marketingu - příklady povinná literatura:
Literature
    required literature
  • KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Grada, 2006, ISBN 80-247-0966-X
    recommended literature
  • FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha: GRADA, 2003, ISBN 80-247-0385-8
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005, ISBN 978-80-7367-485-4
Teaching methods (in Czech)
Studenti vypracují projekt marketingového výzkumu konkrétního produktu s přihlédnutím k cílovým skupinám. Projekt budou ho prezentovat. Následně navrnou vhodné formy komunikačního mixu vzhledem k segmentaci trhu. Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 0/0
Cvičení 26/8
Samostatná příprava 52/70
Celkem 78/78
Assessment methods
Součástí ústní zkoušky je diskuse nad připraveným projektem marketingového výzkumu. Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 30/40
Ústní zkouška 70/60
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti: min. 80% účasti na cvičení
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: konzultace KS: 4|.
The course is also listed under the following terms Summer 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, Summer 2013, summer 2020, summer 2021, summer 2022, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2012/MA004