UCP:MK106 Znalostní a informační managem - Informace o předmětu
MK106 Znalostní a informační management
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2012
- Rozsah
- 2/2. KS: 4|4|4, celkem 12. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Martina Beránek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Martina Beránek, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management hotelnictví a lázeňství (program UCP, MGR) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu MK106 je získání teoretických základů praktických dovedností v oblasti, získávání, ochrana a analýza informací, vznik nových znalostí pro rozhodování v řídícím procesu, objevování a motivování znalostních pracovníků, sdílení informací a znalostí v rámci celé organizace a široce chápané komunikace v krizových situacích firem a institucí
Znalosti: Student v předmětu MK106 získá základní přehled o problematice znalostní a informačního managementu a Competitive Intelligence.
Kompetence: Student by absolvováním předmětu MK106 měl být schopen analyzovat základní děje znalostního a informačního managementu, znát nástroje Competitive Intelligence a jejího legálního použití v konkurenčním boji.
Dovednosti: Absolvování předmětu MK106 by mělo přispět ke schopnosti studenta orientovat se základech znalostního a informačního mangementu a vyhodnocovat situace v procesu řízení zaměstnanců, znát a ovládat jednotlivé taktiky a strategie objevování, vedení a motivování znalostních pracovníků . Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na všech úrovních managementu. Důležitá je zejména schopnost analyzovat chování jednotlivých zaměstnanců a jejich efektivní zapojení do procesu sdílení informací a znalostí. - Osnova
- Předmět obsáhne dva relativně samostatné problémové okruhy:
- a) znalostní a informační management
- b) Competitive Intelligence. V oblasti znalostního a informačního managementu je kladen důraz na rozpoznání znalostních pracovníků, jejich vedení a motivování, sdílení informaci a znalostí v rámci organizace, tvorby komunit a učící se organizace. Studium se Akcent bude kladen na rozdíly mezi komunikací v nekrizových standardních podnikatelských podmínkách a v krizové tísni. Výuka bude demonstrována a procvičována příkladech z reálné praxe. V oblasti CI si posluchači osvojí základy získávání, ochrany a analýzy informací z různých zdrojů, jejich přetváření do nových znalostí potřebných pro rozhodovací procesy při řízení firmy generování informací z vlastní firmy, monitorování vysokých objemů nestrukturovaných textových i číselných informací profesionálních aplikací a nalezení jejich relevantních složek, ochrana před nekalosoutěžním jednáním konkurence.
- Literatura
- povinná literatura
- MOLNÁR, Z. Competitive Intelligence. 2009. ISBN 978-80-245-1603-5. info
- MLÁDKOVÁ, L. Management znalostních pracovníků. 2008. ISBN 978-80-7400-013-3. info
- doporučená literatura
- ČASTORÁL, Z. Strategický management změn a znalostí. 2010. ISBN 978-80-86723-94-5. info
- neurčeno
- PETŘÍKOVÁ, R. Moderní management znalostí. 2010. ISBN 978-80-7431-011-9. info
- Metody hodnocení
- Student zpracuje seminární práci na zvolené téma, které se váže na základní okruhy předmětu.
Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat odborný text a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran ).
Práce bude odevzdána před ukončením kurzu, při zkoušce je oponována a při oponentuře je examinátorem zadán teoretický okruh z dané problematiky a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. - Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
KS: 4|4|4, celkem 12.
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2012/MK106