UCP:CR150 Systémy kvality v hotelnictví - Informace o předmětu
CR150 Systémy kvality v hotelnictví a lázeňství
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2015
- Rozsah
- 2/1. 3/3/3. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavel Attl, Ph.D. (přednášející)
Ing. Pavel Attl, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Pavel Attl, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Student získá základní přehled o tématu kvality a jejího managementu. Porozumí vývoji přístupů a současným koncepcím řízení kvality. Bude znát strukturu a obsah hlavních systémů managementu kvality, a to standardů ISO 9001, Modelu excelence EFQM a Modelu CAF. Pochopí principy a specifika řízení kvality v oblasti služeb cestovního ruchu. Bude mít přehled o vybraných národních systémech řízení kvality služeb cestovního ruchu v evropských zemích. Student bude umět analyzovat a posoudit řízení kvality v konkrétních podmínkách hotelových podniků, lázeňských a gastronomických organizací. Dokáže aplikovat teoretické poznatky standardů ISO a modelů podnikatelské úspěšnosti do procesů poskytování služeb v organizacích cestovního ruchu. Student bude schopen navrhovat řešení pro řízení a zlepšování procesů v hotelových podnicích, lázeňských a gastronomických organizacích. Bude kompetentní pro navrhování opatření pro efektivní činnost organizací cestovního ruchu. Student bude schopen porozumět novým trendům a inovacím v oblasti systémů managementu kvality.
- Osnova
- Osnova předmětu:
- 1. Vymezení pojmů kvalita a systémy managementu kvality
- 2. Charakteristika a vysvětlení hlavních přístupů a trendů – podnikové a oborové standardy
- 3. Vývoj názorů na systémy řízení kvality
- 4. Model ISO 9000
- 5. Model TQM – Modely podnikatelské úspěšnosti
- 6. Model CAF
- 7. Obecné principy zabezpečování kvality a zavádění systémů jejího řízení v podnikové sféře a veřejné správě
- 8. Specifika managementu kvality v oblasti služeb cestovního ruchu
- 9. Aplikace systémů managementu kvality podle ISO 9000 v organizacích cestovního ruchu, tj. hotelech, lázeňských zařízeních, restauracích, cestovních kancelářích a agenturách
- 10. Prezentace Národních systémů managementu kvality služeb cestovního ruchu v evropských zemích
- 11-13. Případové studie a workshopy zavádění systémů managementu kvality ve vybraných organizacích cestovního ruchu
- Literatura
- povinná literatura
- NENADÁL, J. a kol. Moderní systémy řízení jakosti. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-071-6
- doporučená literatura
- NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-110-0
- Výukové metody
- Teoretická příprava formou přednášek. Praktické procvičení získaných znalostí v rámci seminářů včetně samostatné práce studentů
- Metody hodnocení
- Zpracování aktuálního tématu týkajícího se turismu formou týmové prezentace. Závěrečný zkouškový písemný test.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2015/CR150