AMOA Analýza mediálních obsahů

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2016
Rozsah
1/1. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
PhDr. Peter Kosmály, Ph.D. (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Analýza mediálních obsahů
Typ předmětu povinný doporučený ročník / semestr 3./5.
Rozsah studijního předmětu 26 hod. za týden 2 kreditů 3
Jiný způsob vyjádření rozsahu jeden semestr
Způsob zakončení klasifikovaný zápočet Forma výuky přednáška a seminář
Další požadavky na studenta
Provedení samostatné obsahové analýzy a prezentace jejích výsledků
Vyučující
PhDr. J. Křeček, PhD.
Stručná anotace předmětu
Kurz seznamuje studenty s nejtypičtějšími metodami analýz mediálních obsahů a učí použití kvantitativní obsahové analýzy.
Cílem kurzu je nejprve seznámit studenty se základními východisky a postupy analýz mediálních obsahů (1.-2. týden), posléze se zaměřit na praktické osvojení zejm. kvantitativní obsahové analýzy (3.-5. týden) a provedení vlastní analýzy (od 6. týdne po prezentaci v závěru semestru; výsledky samostatného výzkumu dále využitelné např. v kontextu diplomové práce).

Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 3x2 hod./sem.
Rozsah a obsahové zaměření individuálních prací studentů a způsob kontroly
Předmět je přednášen ve třech blocích, kdy v prvních dvou budou studenti seznámeni se základními postupy analýzy mediálních obsahů, zejména kvantitativní obsahové analýzy, a ve třetím bloku bude proveden rozbor a rozprava o samostatných pracích studentů. Zadání budou upřesněna při první přednášce.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Základní:
• SCHULZ, W. et al. (2004) Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Nakladatelství Karolinum.
• DISMAN, M. (1993) Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum.
Doplňková:
• BERGER, A. A. (1998) Media research techniques. London : SAGE, 1998.
• TRAMPOTA, T. (2006) Zpravodajství. Praha: Portál, 2006.
• WIMMER, R. D., DOMINICK, J. R. (2006) Mass Media Research.Thomson Wadsworth
• GREEN, S. B., SALKIND, N. J., AKEY, T. M. (2000) Using SPSS for Windows. Prentice Hall.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.