MA072 Úvod do marketingové komunikace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2016
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jan Mastný (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zvládnutí teoretického základu a získání praktických zkušeností v oblasti komunikace, mediální tvorby (tisk, rozhlas, televize, digitální média) a aplikace vědomostí v oblasti managementu a marketingu služeb. Modely komunikace. Ontogeneze a perspektivy mediálních prostředků. Psychologické a sociologické aspekty medií a jejich technických prostředků. Jejich souvislost s mediální tvorbou. Charakteristické znaky tisku, rozhlasu, televize, internetu a dalších elektronických komunikátů. Využití jednotlivých médií v marketingu služeb. Základy mediálních technologií.

Znalosti: Student v předmětu získá základní přehled o široké oblasti médií, včetně masových. Získá přehled o psychologických, sociologických a dalších aspektech jejich využívání.
Kompetence: Student po absolvování předmětu je schopen analyzovat a optimalizovat obsah a formu mediálního sdělení, použité mediální prostředky s ohledem na cílovou skupinu (publikum).
Dovednosti: Absolvování předmětu přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v oblasti médií a komunikace, a řešit základní úkoly komunikace. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy na pozicích odpovídajících profilu absolventa bakalářského oboru marketingové komunikace ve službách.
Osnova
  • 1.Úvod do problematiky komunikace
    2.Přenosový model komunikace
    3.Kulturální model komunikace
    4.Charakteristické vlastnosti jednotlivých médií
    5.Psychologické aspekty využívání jednotlivých médií
    6.Sociologické aspekty využívání jednotlivých médií
    7.Ontogeneze mediálních prostředků
    8.Základy mediálních technologií
    9.Lasswellův model komunikace a studium masových médií
    10.Masová média, zdroje
    11.Masová média, obsahy
    12.Masová média, publikum
    13.Masová média, účinky
Literatura
    povinná literatura
  • CHROMÝ, Jan. Komunikace a média pro využití v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 1. ISBN 978-80-904415-2-1. info
    doporučená literatura
  • JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 2007. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4. info
  • BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6. info
  • CHROMÝ, Jan. Historie médií. Czech Hospitality and Tourism Papers. Praha: VŠH Praha, 2007, č. 7. ISSN 1801-1535. info
  • Aktualizovaný seznam elektronických zdrojů bude oznámen na úvodní přednášce.
Výukové metody
Seminární práce zadaná na průřezové téma. Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 0/0
Cvičení 52/0
Samostatná příprava 26/0
Celkem 78/0
Metody hodnocení
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Seminární práce 50/0
Diskuse o seminární práci 50/0
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2015, zima 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.