MKO3A Mediální komunikace 3

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2016
Rozsah
2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Peter Kosmály, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Žantovský, Ph.D. (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Mediální komunikace
Typ předmětu povinný doporučený ročník / semestr 2./3.-4.
3./5.
Rozsah studijního předmětu 78 hod. za týden 2+2+2 Kreditů 3+4+5
Jiný způsob vyjádření rozsahu tři semestry
Způsob zakončení zápočet, klasifikovaný zápočet, zkouška Forma výuky přednáška
Další požadavky na studenta

Vyučující
PhDr. Peter Kosmály, Ph.D.
Stručná anotace předmětu
Jeden z profilujících předmětů studijní specializace Public relations seznámí studenty s teoretickým zázemím praxe mediální komunikace v nejširším slova smyslu.
Posluchači budou postupně informováni o:
V 1. semestru - Teoriích médií a společnosti,
- Složkách masové komunikace a masové kultury.
V 2. semestru - Strukturách a jednání médií,
- Ekonomických specifikách fungování médií a jejich řízení,
- Mediálních organizacích a produktech mediální kultury.
V 3. semestru - Obsahu médií,
- Příjemcích mediálních sdělení,
- Účincích mediální komunikace.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 3x2 hod/sem. hodin za týden
Rozsah a obsahové zaměření individuálních prací studentů a způsob kontroly
Studenti kombinovaného a distančního studia zpracují v průběhu semestrů individuální práce vždy z tematických okruhů přednášených v daném semestru. Rozsah těchto seminárních prací bude min. 5 nstr. Prezentace těchto prací bude vždy součástí požadavků na zapsání zápočtu, resp. klasifikovaného zápočtu
a složení závěrečné zkoušky. V případě této zkoušky se bude úroveň všech tří seminárních prací podílet na finální známce v parametru 20% + 20% + 20%.
Příklady témat individuálních seminárních prací:
a) Vývoj a charakteristiky českých tištěných médií v letech od do
b) Srovnání zpravodajství televize veřejné služby a komerčních televizí v ČR v období od do
c) Problém nastolování témat v českých vysílacích médiích v období od do
d) Internetová žurnalistika u nás a ve světě – srovnání
e) Komercionalizace jako problém a limita moderní žurnalistiky – příklady z českého mediálního prostředí
Atd.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
DeFleur Melvin, Ballová-Rokeachová Sandra: Teorie masové komunikace, Praha 1996.
McQuail Denis: Úvod do teorie masové komunikace, Praha 2009.
Doporučená:
Jirák Jan, Köpplová Barbora: Masová média, Praha 2009.
Hallin Daniel C., Mancini Paolo: Systémy médií v postmoderním světě, Praha 2008.
Burton Graeme, Jirák Jan: Úvod do studia médií, Brno 2001.
Thomson John B.: Média a modernita, Praha 2004.
McLuhan Marshall: Jak rozumět médiím, Praha 2011.
McLuhan Marshall: Člověk, média a elektronická kultura, Brno 2000.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021.