HO203 Rooms division

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2019
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Lada Popl Petránková (lecturer)
Guaranteed by
Katedra hotelnictví – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je předat studentům dovednosti a znalosti v oblasti řízení a fungování ubytovacího úseku v různých typech hotelů.
Learning outcomes (in Czech)
Schopnosti: Student po absolvování předmětu je schopen analyzovat, vyhodnotit a správně reagovat na běžné situace provozu ubytovacího úseku ubytovacího zařízení v konkurenčním tržním prostředí. Tato schopnost má přispět k posílení jeho sociálních a odborných kompetencí. Dovednosti: Studenti se naučí počítat produktivitu práce v ubytovacím úseku a seznámí se s hlavními faktory působícími na náklady v tomto úseku. Po absolvování předmětu je student schopen výkonu manažerské práce na recepci nebo v oddělení úklidu.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1.-2. Ubytovací úsek (organizační struktura, ubytovací jednotka, funkce hotelového pokoje). 3. Hotelový pokoj – design, vybavení. 4. Recepce (organizace, rozdělení na směny a náplň práce). 5.-6. Cyklus zážitku hosta – před příjezdem, přijetí, pobyt, služby odjezd, po odjezdu. 7. Noční audit, rezervace. 8. Revenue management a Up-selling v hotelu. 9. Úklid (organizační struktura, druhy úklidu). 10. Řízení inventáře a nákladů v úklidu, hotelová prádelna. 11.-12. Plánování a hotelová statistika. 13. Personalistika v ubytovacím úseku (produktivita práce, motivace).
Literature
    required literature
  • HÁN, Jan, Martina BERÁNEK, Stanislava BELEŠOVÁ, Dan MRKOS, Petr STUDNIČKA and Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek druhý - Ubytovací služby. 1st ed. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 352 pp. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 2. svazek. ISBN 978-80-7552-253-5. info
  • KASAVANA, M. L. and R. M. BROOKS. Managing front office operations. 7th. New York: Prentice Hall, 2005. ISBN 0-86612-265-6. info
    recommended literature
  • KŘÍŽEK F., Neufus J. Moderní hotelový management. 2011. info
    not specified
  • Asociace hotelů a restaurací ČR. Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení ČR na léta 2015-2020. Praha: AHR ČR, 2015.
  • Asociace hotelů a restaurací ČR. Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení ČR na léta 2015-2020. Praha: AHR ČR, 2015.
  • BELEŠOVÁ, Stanislava. Studijní opora HO028 Hotelové služby ubytovací úsek. 1. vyd. Praha: VŠH, 2013. info
Assessment methods (in Czech)
Písemná zkouška - otevřené a uzavřené otázky. Min. splnit na 80%.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3/3/3.
The course is also listed under the following terms winter 2020, winter 2021, winter 2022, winter 2023.
  • Enrolment Statistics (winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2019/HO203