UCP:MA129 Marketing Research Methodology - Course Information
MA129 Marketing Research Methodology
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2020
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Jan Mastný (lecturer)
Ing. Jan Mastný (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Contact Person: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Předmět Metodologie marketingového výzkumu si klade za cíl přinést komplexní pohled na problematiku výzkumu s důrazem na metodologii výzkumu. Objasňuje základní, ucelené pojednání o celém procesu a aplikacích výzkumu. Formou řešení praktických problémů se studenti seznámí s možnostmi využití základního analytického aparátu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Znalosti: V předmětu Metodologie marketingového výzkumu student získá základní přehled o principech výzkumu, o procesu i o aplikacích marketingového výzkumu. Schopnosti: Student je schopen vypracovat projekt výzkumu, vytvořit dotazník a realizovat šetření konkrétního zadání výzkumného úkolu. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Dovednosti: Po úspěšném absolvování předmětu Metodologie marketingového výzkumu student umí vysvětlit podstatu marketingového výzkumu a proces marketingového výzkumu; zdůvodnit důležitost i obsah informačního zajištění marketingového výzkumu; vysvětlit různé metody marketingového výzkumu a jejich využití v konkrétních případech; orientovat se v možnostech aplikací marketingového výzkumu zejména v oblastech trhu a marketingového mixu.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova: 1. Úvod do studia předmětu, předmět marketingového výzkumu, podstata marketingového výzkumu. 2. Proces marketingového výzkumu, fáze přípravy a fáze realizace. 3. Metodologie marketingového výzkumu. Kvantitativní a kvalitativní výzkum. 4. Základní metody sběru primárních dat. Metoda pozorování. Experiment. 5. Metoda dotazování/šetření. 6. Dotazník – pravidla tvorby. 7. Plán výběru vzorku. 8. Zpracování a analýza údajů, intepretace s prezentace výsledků výzkumu. 9. Výzkum trhu a subjektů trhu. 10. Výrobkový /produktový/ výzkum. Výzkum cen. 11. Výzkum distribuce. Výzkum marketingové komunikace. 12. Marketingový výzkum ve službách. 13. Agentury zabývající se výzkumem trhu.
- Literature
- required literature
- KOZEL, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publ. 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
- KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publ. 2006. 280 s. ISBN 978-80-247-0966-X.
- FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada Publ. 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
- recommended literature
- PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publ. 1996. ISBN 80-7169-299-9.
- BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, V., KOUDELKA, J. Spotřebitel (chování spotřebitele a výzkum trhu). Praha: VŠE, Fakulta podnikohospodářská 2010. 254 s. ISBN 978-80-245-1275-4.
- JAKUBÍKOVÁ, D. Studijní opora – Metodologie marketingového výzkumu. Dostupné v IS VŠH.
- Teaching methods (in Czech)
- Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
- Assessment methods (in Czech)
- Vypracování projektu výzkumu v rámci seminářů a jeho obhájení – součást celkového hodnocení + závěrečný písemný test z teoretických znalostí. Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2020/MA129