UCP:MG028 Communication in Management of - Course Information
MG028 Communication in Management of Service
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2020
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (lecturer)
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (seminar tutor) - Prerequisites
- MG001 Management, MG023 Psychologie
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Destination Management in the Turism Industry (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Leisure Time Management (programme UCP, BC)
- Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech) (programme UCP, BCE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cíl předmětu: Studenti se seznamují teoreticky, prakticky, ústně, písemně a pomocí tréninků s možnostmi komunikace, které je možno v managementu služeb pozitivně a efektivně využít. Studenti jsou si vědomi, že manažer je v tomto směru osobností, která všemi formami profesionální i neformální komunikace mění sama sebe, své spolupracovníky a zásadně ovlivňuje svět služeb, o čemž se studenti dostatečně přesvědčují v trénincích interpersonálních komunikačních dovedností a interaktivních diskusích.
- Learning outcomes (in Czech)
- Znalosti: Student prokazuje umění používat diferencovaně formy profesionální komunikace v její ústní i písemné podobě v rámci aktuálního komunikačního kontextu. Schopnosti: Student je schopen aktivně a cíleně využívat komunikaci jako nástroj vytváření, organizování a řízení procesů ve službách včetně specifik řízení a spolupráce zaměstnanců. Dovednosti: Student umí adekvátně kombinovat v praxi variabilní úrovně komunikace ve službách (komunikace s klienty, spolupracovníky, významnými partnery, dodavateli).
- Syllabus (in Czech)
- Osnova: 1. Lidská komunikace a její vývoj. 2. Komunikační proces, základní formy komunikace, kontaktová a obsahová komunikace. Osobní konstrukty ve vnitrofiremní komunikaci. 3. Neverbální komunikace a její projevy v osobní a profesionální komunikaci v oboru služeb. 4. Verbální komunikace. 5. Zvláštnosti komunikace. 6. Komunikace v organizaci. 7. Komunikace v manažerských funkcích – interpersonální komunikace, komunikace v pracovní skupině, motivace, komunikace a styl řízení. 8. Komunikace v manažerských funkcích – rozhodování, delegování, komunikace a konflikty, komunikace a vyjednávání. 9. Komunikace v manažerských funkcích – moderace workshopu, diskuse, rozhovor, hodnocení, vedení porad. 10. Ohrožení komunikace v organizaci. 11. Komunikace jako zdroj konkurenční výhody. 12. Kulturní rozdíly a jejich vliv na komunikaci v oboru. 13. Rétorika, prezentace.
- Literature
- required literature
- CHADT, Karel and Romana KRATOCHVÍLOVÁ. Komunikace v managementu hotelnictví. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-666-5. info
- recommended literature
- CHADT, K.., PECHOVÁ, J., MERHAUT, M. Komunikace v managementu služeb. Praha 2015. ISBN 978-80-87411-68-1.
- VYBÍRAL, Zb.: Psychologie komunikace. II. aktualizované a rozšířené vydání, Praha, Portal 2009. ISBN 978-80-7367-387-1
- FIEDLER, J., HORÁKOVÁ, J. Komunikace v řízení. ČZU Praha, 2012. ISBN 978-80-213-1295-1.
- CHADT, K., MERHAUT, M. Komunikace v managementu služeb. Praha: VŠH, 2017. ISBN 978-80-87411-88-9. Dostupné v IS VŠH.
- De Vito, J. A. Základy mezilidské komunikace. 6. vydání Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.
- KHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-2471-677-1.
- MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.
- Teaching methods (in Czech)
- Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.přednášky, komunikační tréninky, interaktivní diskuse
- Assessment methods (in Czech)
- Test, zkouška písemná a ústní
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: konzultace KS: 6/6/6 celk 18.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
- Enrolment Statistics (winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2020/MG028