UCP:CR082 Tourism Services - Course Information
CR082 Tourism Services
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2021
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Václav Fišer (seminar tutor)
- Prerequisites (in Czech)
- Student definuje základní pojmy v oblasti služeb cestovního ruchu, umí vysvětlit souvislosti základních a doplňkových služeb cestovního ruchu. Základní dovedností studenta je identifikovat význam jednotlivých služeb cestovního ruchu a aplikovat je v rámci tvorby produktu cestovního ruchu.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se službami cestovního ruchu, typologií služeb cestovního ruchu a úlohou služeb cestovního ruchu v souvislosti s volným časem. Upozornit na význam služeb cestovního ruchu v návaznosti na produkty cestovního ruchu a konkurenceschopnost destinace.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen identifikovat podle typologie konkrétní služby, zhodnotit význam služeb cestovního ruchu a aplikovat jednotlivé služby v rámci navrhovaného produktu cestovního ruchu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Definice volného času, struktura využití volného času v souvislosti s předpoklady rozvoje cestovního ruchu. Vymezení pojmu a významu cestovního ruchu 2. Klasifikace a charakteristika služeb cestovního ruchu 3. Komplexnost a kvalita služeb 4. Podniky cestovního ruchu, členění podle charakteru a závislosti svých výkonů na cestovní ruch 5. Služby poskytující cestovní kanceláře a cestovní agentury 6. Hospitality- ubytovací služby, stravovací služby 7. Dopravní služby v souvislosti s cestovním ruchem. 8. Turistická informační centra 9. Průvodcovské služby a animační služby 10. Další služby související s cestovním ruchem 11-13.Prezentace seminárních prací
- Literature
- Orieška,Ján:Služby v cestovním ruchu, IDEA Servis,Praha 2010, ISBN 978-80-85970-68-5
- Jakubíková Dagmar:Marketing v cestovním ruchu, Grada Publishing,a.s. 2009, ISBN 978-80-247-3247-3 ( vybrané kapitoly)
- Teaching methods (in Czech)
- Student zpracuje seminární práci na dané téma v souvislosti se základními okruhy předmětu. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, ke schopnosti formulovat odborný text, pracovat s literaturou a dalšími informačními zdroji. Rozsah seminární práce určí vyučující. Práce bude prezentována v rámci výuky, což je jednou z podmínek udělení zápočtu.
- Assessment methods (in Czech)
- Metody hodnocení jsou zaměřené na aktivní přístup studenta v rámci výuky, především prezentace seminární práce 50% a docházka 50%.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
- Enrolment Statistics (winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2021/CR082