BM2031MSD Marketingová strategie destinace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2022
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jaromír Polášek (přednášející)
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Jaromír Polášek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Marketingová strategie destinace
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 3/5
Rozsah studijního předmětu 0+2/týden
př.+cv. hod. 0/26
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence Marketingový management destinace
Způsob ověření studijních výsledků zápočet
Forma výuky cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Prezentace případové studie
.
Garant předmětu Ing. Jaromír Polášek (P)
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, vede většinu cvičení a dohlíží na jejich kvalitu.
Vyučující

Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
Ing. Jaromír Polášek (P) cvičící 55 % cvičící 55 % cvičící 55 %
Ing. Lenka Fidranská (P) cvičící 45 % cvičící 45 %
Ing. Jana Kalousová (P) cvičící 45 %

Stručná anotace předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními teoretickými i praktickými východisky formulace strategie destinace a její implementace. Kurz vychází zejména z úrovně organizací destinačního managementu a marketingu na různých stupních řízení cestovního ruchu v České republice i zahraničí. Studenti získají znalosti o zásadách formulace a formalizace strategických marketingových koncepcí v návaznosti na politiku cestovního ruchu v destinaci. Stejně tak se studenti seznámí s možnostmi praktické implementace marketingových strategií destinací na příkladech z České republiky i zahraničí. Předmět reflektuje i nové trendy v řízení destinací, zejména s ohledem na udržitelný rozvoj cestovního ruchu.

Na příkladech z praxe se student naučí porozumět podstatě přednášené či procvičované látky a aplikovat získané poznatky na obdobné případy. Student se díky využití metody případových studií učí řešit aktuální a reálné situace a problémy a využívat svých zkušeností při aktivním hledání možných přístupů a řešení. Studenti jsou schopni vytvořit si samostatné funkční postupy nejen pro využití ve výuce, ale zejména pro následné vykonávání manažerských pozic a svůj další procesní rozvoj. Případové studie představují v rámci daného předmětu efektivní metodu přípravy a vzdělávání studentů. Případové studie umožní rozvoj dovedností studentů díky orientaci na řešení konkrétních problémových situací.

Hlavní témat předmětu:
• Marketingová strategie – základní pojmy a teoretická východiska.
• Strategické dokumenty v cestovním ruchu a navazujících odvětvích.
• Formulace marketingové strategie destinace – cíle, zásady a struktura strategie.
• Metody a techniky využitelné pro formulaci marketingové strategie.
• Institucionální zázemí, partneři a nositelé marketingové strategie destinace.
• Implementace marketingové strategie destinace.
• Financování, možnosti měření a analytika marketingové strategie.
• Řízení implementace marketingové strategie destinace.
• Využití informačních technologií pro řízení marketingové strategie destinace.
• Marketingová strategie jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti destinace.
• Udržitelná marketingová strategie destinace.
• Marketingové strategie destinace – příklady dobré praxe z České republiky.
• Marketingová strategie destinace – zahraniční příklady dobré praxe.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
EDGELL, D. L. et all. Tourism Policy and Planning: Yesterday, Today, and Tomorrow, 3rd ed., Routledge, 2018. ISBN 978-1138491236.
MARTINI, U. and BUFFA, F. Marketing for Sustainable Tourism Hardcover, Mdpi AG, 2020. ISBN 978-3039288731.
MORRISON, A. M. Marketing and Managing Tourism Destinations, 2nd ed. Routledge, 2019. ISBN 978-1138897298.
PALATKOVÁ, M.: Marketingový management destinací. Praha, Grada Publishing, 2011, 208 stran. ISBN 978-80-247-3749-2.
TITTELBACHOVÁ, Š.: Turismus a veřejná správa. Praha, Grada Publishing. 2011. 200 stran. ISBN 978-80-247-3842-0.

Doporučená:
COOPER, Ch. Contemporary Tourism: An International Approach, 4th ed. Goodfellow Pub Ltd, 2018. ISBN 978-1911396772.
MARIANI, M. et al. Tourism Management, Marketing, and Development: Performance, Strategies, and Sustainability, 1st ed., Palgrave Macmillan, 2016. ISBN 978-1137405654.
MASON, P. Tourism Impacts, Planning and Management, 3rd ed. Routledge, 2015. ISBN 978-1138016293.
Vybrané strategické dokumenty rozvoje cestovního ruchu na úrovni národní, krajské a lokální z České republiky a ze zahraničí.

Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023, zima 2024.