JC110 Czech language for foreigners I

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Romana Kratochvílová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Karel Kulich, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Vstupní znalost češtiny na úrovni B2 podle Společného evropského referenčního rámce.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je osvojit si základní akademické dovednosti a rozšířit si jazykové znalosti a dovednosti na úroveň C1 Společného evropského referenčního rámce se zvláštním zřetelem na oblast hotelnictví a cestovního ruchu.
Znalosti: Student si upevní již nabyté běžné komunikační znalosti a prohloubí a rozšíří si speciálnější formy ústní i písemné komunikace.
Dovednosti: Student by měl být schopen zvolit vhodné dorozumívací prostředky s ohledem na určitou komunikační situaci a měl by si rozvíjet aktivní znalost spisovné češtiny a pasivní znalost češtiny obecné.
Kompetence: Nabyté znalosti a dovednosti by studentovi měly umožnit adekvátně a standardně se dorozumívat i v speciálnějších situacích, a to jak ústně (prezentace), tak písemně (formální e-mail), a lépe porozumět i náročnějším mluveným projevům (přednáška) či psaným textům (učebnice, skripta).
Syllabus (in Czech)
  • 1. Práce a vzdělání, vyjádření hodnocení a názoru
  • 2. Práce a soukromý život, komparativ a superlativ
  • 3. Work life balance a stres, shrnutí textu
  • 4. Pracovní zákoník a dovolená, argumentace
  • 5. Rodinné a pracovní vztahy, neformální jazykové prostředky
  • 6. Výchova a vzdělávání, vyjádření posesivity, posesivní adjektiva
  • 7. Média a internet, příčina a přípustka
  • 8. Sociální sítě, slovesný aspekt
  • 9. Internetová bezpečnost, podmínka a účel
  • 10. Role médií v současné společnosti, větněčlenské vztahy a kongruence
  • 11. Zdroje informací a média, informační větná struktura
  • 12. Moderní technologie, jazykové prostředky přesvědčování
Literature
    required literature
  • HRADILOVÁ, Darina et al. Czech it UP! 5: čeština pro cizince : úroveň C1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2019. ISBN 978-80-244-5592-1. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky je založená na aktivitách studentů ve vybraných komunikačních situacích v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací a imitace adekvátně náročných struktur. Studenti tak získávají návyk používat vhodné komunikační prostředky s ohledem na konkrétní situaci.
Assessment methods (in Czech)
Aktivní účast na cvičeních a plnění jazykových úkolů - písemné shrnutí informací, parafráze textu, mluvená prezentace publicistického textu, účast na diskusi s argumentací.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Předmět je nutno ukončit do konce zkouškového období daného semestru.
Information on course enrolment limitations: Předmět si mohou zapsat pouze cizinci, tj. ti, kdo nejsou Češi nebo Slováci.
The course is also listed under the following terms Winter 2010, winter 2011, winter 2012, winter 2013, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021, winter 2023, winter 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2022/JC110