UCP:MA048 Případové studie v marketingu - Informace o předmětu
MA048 Případové studie v marketingu služeb
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2022
- Rozsah
- 2/2/0. 4/4/4. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (cvičící) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Případové studie z marketingu služeb je představení příkladů dobré praxe z marketingu služeb, a to s ohledem na různé přístupy k řešení klientských zadání.
Dále studenti pochopí limity těchto řešení, případně možnosti využití případových studií v rámci marketingu různých služeb. V rámci jednotlivých případových studií jsou prezentovány a diskutovány jednotlivé přístupy k řešení celé problematiky. - Výstupy z učení
- Absolvováním předmětu student získá znalosti o různých postupech a přístupech k řešení business problémů, případně požadavků ze strany klientů, a to v různých oblastech služeb a jejich marketingu. Díky navazující diskuzi dále získá potřebný přehled o alternativních řešeních daných problémů, případně o důvodech realizace konkrétních případů.
Dále také získá schopnosti spojené s analytickým přístupem k hodnocení výstupu marketingových aktivit. Mimo jiné má také schopnosti, které vedou ke zobecnění těchto přístupů a pochopení principů realizace dílčích aktivit. - Osnova
- 1. Úvod do předmětu - vymezení problematiky případových studií a jejich postavení v B2B marketingu.
- 2. Marketing v hotelnictví - případové studie zaměřená na online prodej ubytovacích služeb.
- 3. Marketing v gastronomii - případová studie zaměřená na online prezentaci restauračních zařízení.
- 4. Tvorba inovativních produktů
- 5. PPC a další prvky online komunikace
- 6. Tvorba "brick-and-mortar" produktu a inluencer marketing
- 7. Tvorba zájezdu a jeho marketing
- 8. Marketing sportovního klubu
- 9. Carsharing a jeho marketing
- 10. Práce v uznávané agentuře
- 11. Tvorba webových stránek na míru
- Literatura
- HÁN, Jan, Štěpán CHALUPA, Zdena LUSTIGOVÁ, Jaromír PAŽOUT, Petr ŠALDA a Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, svazek třetí: Online marketing. první. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 312 s. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 3. ISBN 978-80-7552-888-9. info
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing - Strategie a trendy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8. info
- KOTLER, P, J T BOWEN a J C MAKENS. Marketing for Hospitality and Tourism. 5 vyd. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2010, 683 s. ISBN 978-0-13-504559-6. info
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- Výukové metody
- Studenti prezenční formy se účastní přímých setkání se zástupci praxe, které přímé reflektují obsahové zaměření jednotlivých bodů sylabu předmětu.
Minimální účast studentů PS je 80 % všech setkání. Z těchto setkání studenti průběžně zpracovávají podklady pro ústní rozpravu, a to ve formě přípravy na setkání spojené s navrhovanými otázkami z diskuze, dále také reportem z tohoto setkání, a to v souhrnném maximálním rozsahu 2 stran A4 na setkání.
Studenti kombinované formy studia se účastní soustředění, jejichž součástí je diskuze nad vybranými případovými studiemi. Studenti KS pro závěrečnou diskuzi připravují kritický rozbor tří případových studií a tvorba vlastní případové studie, která reflektuje vlastní pracovní zkušenosti.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2022/MA048