MA048 Případové studie v marketingu služeb

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2022
Rozsah
2/2/0. 4/4/4. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu Případové studie z marketingu služeb je představení příkladů dobré praxe z marketingu služeb, a to s ohledem na různé přístupy k řešení klientských zadání.

Dále studenti pochopí limity těchto řešení, případně možnosti využití případových studií v rámci marketingu různých služeb. V rámci jednotlivých případových studií jsou prezentovány a diskutovány jednotlivé přístupy k řešení celé problematiky.
Výstupy z učení
Absolvováním předmětu student získá znalosti o různých postupech a přístupech k řešení business problémů, případně požadavků ze strany klientů, a to v různých oblastech služeb a jejich marketingu. Díky navazující diskuzi dále získá potřebný přehled o alternativních řešeních daných problémů, případně o důvodech realizace konkrétních případů.

Dále také získá schopnosti spojené s analytickým přístupem k hodnocení výstupu marketingových aktivit. Mimo jiné má také schopnosti, které vedou ke zobecnění těchto přístupů a pochopení principů realizace dílčích aktivit.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu - vymezení problematiky případových studií a jejich postavení v B2B marketingu.
  • 2. Marketing v hotelnictví - případové studie zaměřená na online prodej ubytovacích služeb.
  • 3. Marketing v gastronomii - případová studie zaměřená na online prezentaci restauračních zařízení.
  • 4. Tvorba inovativních produktů
  • 5. PPC a další prvky online komunikace
  • 6. Tvorba "brick-and-mortar" produktu a inluencer marketing
  • 7. Tvorba zájezdu a jeho marketing
  • 8. Marketing sportovního klubu
  • 9. Carsharing a jeho marketing
  • 10. Práce v uznávané agentuře
  • 11. Tvorba webových stránek na míru
Literatura
  • HÁN, Jan, Štěpán CHALUPA, Zdena LUSTIGOVÁ, Jaromír PAŽOUT, Petr ŠALDA a Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, svazek třetí: Online marketing. první. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 312 s. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 3. ISBN 978-80-7552-888-9. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing - Strategie a trendy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8. info
  • KOTLER, P, J T BOWEN a J C MAKENS. Marketing for Hospitality and Tourism. 5 vyd. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2010, 683 s. ISBN 978-0-13-504559-6. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
Výukové metody
Studenti prezenční formy se účastní přímých setkání se zástupci praxe, které přímé reflektují obsahové zaměření jednotlivých bodů sylabu předmětu.

Minimální účast studentů PS je 80 % všech setkání. Z těchto setkání studenti průběžně zpracovávají podklady pro ústní rozpravu, a to ve formě přípravy na setkání spojené s navrhovanými otázkami z diskuze, dále také reportem z tohoto setkání, a to v souhrnném maximálním rozsahu 2 stran A4 na setkání.

Studenti kombinované formy studia se účastní soustředění, jejichž součástí je diskuze nad vybranými případovými studiemi. Studenti KS pro závěrečnou diskuzi připravují kritický rozbor tří případových studií a tvorba vlastní případové studie, která reflektuje vlastní pracovní zkušenosti.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023.