UCP:EK066 Malé a střední podniky - Course Information
EK066 Malé a střední podniky
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Kateřina Kovářová, Ph.D. (seminar tutor)
- Prerequisites
- semestr 2 forma prezenční obor
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- Course objectives
- Předmět si klade za cíl seznámit studenty se specifiky podnikání v malém a středním podniku. Vychází ze standardního pojetí a definice podniku v EU, získat podnikatelské kompetence a znalosti o specifičnosti různých podnikatelských formách. Dílčím cílem je pomocí případových studií podpořit ve studentech podnikavost, kreativitu při řešení konkrétních podnikatelských situací v různých oblastech podnikání.
- Learning outcomes
- a) Student by měl pochopit význam, vznik, klasifikaci malého a středního podniku v hospodářství jako základního článku prosperity ekonomiky. b) Student by se měl naučit a zvládnout zpracování podnikatelského plánu jako základního nástroje pro zvládnutí inovačních záměrů. c)Student by měl zvládnout, podstatu racionálního stanovení toků hotovosti pro úspěšné zhodnocení vložených prostředků. d) Student dokáže aplikovat znalosti z managementu a marketingu v oblasti MSP. e) Student chápe možnosti spolupráce a rozvoje MSP, regionální rozvoj, podnikatelské prostředí. f) Student si osvojí informace o rodinném podnikání, inklusivním a sociálním podnikání
- Syllabus
- 1. Vznik, význam a legislativa MSP 2. Regionální politika, strategie, zabezpečení regionální politiky ČR 3. Finanční nástroje, strukturální fondy, podnikatelské prostředí 4. Význam MSP v ekonomice, klasifikace, typy MSP, instituce podporující rozvoj MSP 5. Založení nového podniku, podnikatelský proces, předpoklady pro založení podniku 6. Podnikatelský nápad, podnikatelský plán 7. Management MSP 8. Marketing MSP 9. Vedení lidí v MSP 10. Finanční management v MSP 11. Maloobchod a služby 12. Formy spolupráce MSP 13. Rodinné podnikání, typy, inklusivní a sociální podnikání
- Literature
- required literature
- VEBER, J. and J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
- SRPOVÁ, J. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 pp. ISBN 978-80-247-4103-1. info
- recommended literature
- SRPOVÁ, Jitka and Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 427 s. Expert. ISBN 978-80-247-3339-5. Digitalizovaný dokument info
- Teaching methods
- Teoretická příprava- přednášky, praktická cvičení
- Assessment methods
- Požadavky na zápočet: aktivní účast na výuce ve studijním modulu prostudování základní literatury a studijní opory splnění korespondenčních úkolů (workshopů)
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2024/EK066