BM2012IMKP Integrovaná marketingová komunikace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2022
Rozsah
2/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Integrovaná marketingová komunikace
Typ předmětu ZT doporučený ročník / semestr 1/2
Rozsah studijního předmětu 2+2/týden
př.+cv. hod. 26/26
př./cv. kreditů 7
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zápočet
zkouška Forma výuky přednášky/cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Písemná zkouška (didaktický test)
Zpracování semestrálního projektu a jeho prezentace (zápočet)

.
Garant předmětu Doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu témat, dále stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující

Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
Doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. přednášející 55 % přednášející 55 % přednášející 55 %
Prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc. přednášející 45 % přednášející 45 %
Jozef Ftorek, MA cvičící 100 % cvičící 100 %
Ing Jitka Veselá, Ph.D. přednášející 45 %
cvičící 50 %
Ing. Lena Malačka cvičící 50 %

Stručná anotace předmětu
Studijní předmět zahrnuje základní vhled do problematiky integrované marketingové komunikace, která představuje vyvážený mix marketingových nástrojů uplatňovaných pro dosažení cílů organizace. Z pohledu klienta je cílem integrované marketingové komunikace přenos, resp. získání konzistentního a jednoznačného sdělení. V rámci předmětu se studenti seznámí s jednotlivými nástroji marketingové komunikace, jako jsou tzv. nadlinkové a podlinkové formy zahrnující reklamu, PR, nástroje podpory prodeje, přímý marketing, event marketing a další. Představeny budou možnosti kombinace nástrojů a nové trendy v jejich používání.

Hlavní témat předmětu:
• Úvod do problematiky – základní pojmy. Základní přístupy k marketingové komunikaci.
• Integrovaná marketingová komunikace v mezinárodním prostředí.
• Firemní kultura a identita. Značka a její role v integrované marketingové komunikaci.
• Nástroje integrované marketingové komunikace a jejich plánování.
• Reklama a reklamní mix. Rozhodování o médiích. Mediaplán.
• On-line nástroje a jejich role v integrované marketingové komunikaci.
• Public relations. Interní a externí PR.
• Nástroje podpory prodeje a role v integrované marketingové komunikaci.
• Přímý marketing a jeho nové formy.
• Event marketing a možnosti jeho uplatnění.
• Sponzoring a další nástroje integrované marketingové komunikace.
• Možnosti měření a vyhodnocení integrované marketingové komunikace.
• Nové trendy v integrované marketingové komunikaci.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
BLAKEMAN, R. Integrated Marketing Communication: Creative Strategy from Idea to Implementation. 3rd ed. Rowman & Littlefield Publishers, 2018. ISBN 978-1538101056.
KARLÍČEK, M. a kol: Marketingová komunikace, 2. aktualizované a doplněné vydání, 2016, Praha, Grada Publishing, 224 s., ISBN: 978-80-247-5769-8.
PŘIKRYLOVÁ, J. a kol.: Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přepracované vydání: Praha, Grada Publishing, 2019, 344 s., ISBN: 978-80-271-0787-2.

Doporučená:
BELCH, G. and BELCH, M. Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, 11th ed. McGraw-Hill Education, 2017. ISBN 978-1259548147.
JONES, S. K. and KELLY, J. S. The IMC Sourcebook: Readings and Cases in Integrated Marketing Communications, Independently published, 2018. ISBN 978-1980324546.
PERCY, L. Strategic Integrated Marketing Communications, 3rd ed. Routledge, 2018. ISBN 978-1138058323.
SMITH, P. R. and ZOOK, Z. Marketing Communications: Integrating Online and Offline, Customer Engagement and Digital Technologies, 7th ed. Kogan Page, 2019. ISBN 9781789666953.

Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 16 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 16 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021.