BM2022HSW Hotel, spa a wellness management

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2024
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jana Kalousová (přednášející)
Garance
Ing. Jana Kalousová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Hotel, spa a wellness management
Typ předmětu PVP A doporučený ročník semestr 2/4
Rozsah studijního předmětu 1+1/týden
př.+cv. hod. 13/13
př./cv kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednášky/
cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Písemná zkouška (didaktický test)
.
Garant předmětu Ing. Jana Kalousová (P)
Zapojení garanta do výuky předmětu Ing. Jana Kalousová
Koordinace obsahové i formální stránky přípravy výuky. Zásadní nebo nová témata přednáší vždy garantka předmětu. Podíl na stanovení obsahu a úrovně kontrolních testů. Spoluúčast na zpracování studijních opor.
Vyučující

Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
Ing. Jana Kalousová (P) přednášející 55 % přednášející 55 %
cvičí 50 % přednášející 55 %
cvičí 50 %
Bc. Milan Průcha (P) přednášející 45 %
Ing. Roman Kořán (P/T) přednášející 45 %
cvičící 50 % přednášející 45 %
cvičící 50 %
Ing. Patricie Irlveková (P) cvičící 100 %

Stručná anotace předmětu
Výuka předmětu si klade za cíl seznámit studenty s vývojem hotelového, spa a wellness managementu v návaznosti na vlivy globalizace trhu, které mají zásadní vliv na moderní způsoby manažerského vedení organizace. Kurikulum výuky směřuje k osvojení si a porozumění základním pojmům, souvislostem, vztahům a principům manažerského myšlení a řízení. Studenti se seznámí s aspekty řízení v hotelových, lázeňských a wellness zařízeních s praktickým využitím softwarových produktů pro jednotlivé moduly řízení provozu.Studenti se naučí racionálně rozhodovat, komunikovat a řídit procesy v organizaci.
Hlavní témata předmětu:
• Hotelový management – manažerské funkce a úkoly, manažerské dovednosti. Hotelové a restaurační informační systémy – význam, moduly, využití.
• Klíčové oblasti – zákazníci, zaměstnanci, aktiva.
• Produktivita v hotelovém průmyslu – měření produktivity, zvyšování produktivity.
• Kvalita – kontrolní strategie řízení kvality.
• Organizační struktura hotelu – Top management, provozní management, technický management, zásobování a skladování, ostatní technické provozy a hotelové a restaurační informační systémy.
• Průzkum spotřebitelské poptávky – metody průzkumu a využití hotelových a restauračních informačních systémů (moduly segmentace, možnosti využití CRM, databáze, spotřební chování).
• Specifika řízení lidských zdrojů v cestovním ruchu – internacionalita.
• Manažerské rozhodování podnikového managementu s podporou hotelových a restauračních informačních systémů (pokladní systém, recepce, sklad, směnárna, wellness a spa a další).
• Globalizace a její vliv na podnikatelské prostředí v cestovním ruchu.
• Time a stress management – uplatňování v podnikovém managementu.
• Strategické rozhodování s využitím hotelových a restauračních informačních systémů (manažerský reporting, přehled tržeb, segmentace, výkonové ukazatele hotelu a další) .
• Motivace zaměstnanců – vedení pracovních týmů a skupin.
• Organizační kultura společnosti.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
DAVIS, B. et al. Food and Beverage Management, 6th ed., Routledge Publishing, 2018. ISBN 978-1138679313.
JAKUBÍKOVÁ, D. a kol. Lázeňství – management a marketing. Praha: Grada Publishing. 2019. ISBN 978-80-271-2461-9.
KŘÍŽEK F., NEUFUS, J. Moderní hotelový management. Praha: Grada Publishing. 2014. 224 s. ISBN 978-80-247-4835-1.
POSNER, X. Management for Spas. Larsen and Keller Education, 2018. ISBN 978-1635497342.
Hotelové a restaurační informační systémy (výběr konkrétního systému se může měnit v závislosti na vývoji a dlouhodobé perspektivě využití systémů): Hoteltime - https://www.hoteltime.com/cs/ nebo Protel - https://www.protel.net/

Doporučená:
KOTLER, P., KELLER, L. K. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
MARIANI, M. et al. Tourism Management, Marketing, and Development: Performance, Strategies, and Sustainability, 1st ed., Palgrave Macmillan, 2016. ISBN 978-1137405654.
BERÁNEK, J., KOTEK, P. Řízení hotelového provozu. 4. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-7169-400-2.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2024/BM2022HSW