UCP:BM2031MSD Marketingová strategie destina - Informace o předmětu
BM2031MSD Marketingová strategie destinace
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jana Kalousová (přednášející)
Ing. Jaromír Polášek (přednášející)
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Jaromír Polášek
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Informace učitele
- Název studijního předmětu Marketingová strategie destinace
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 3/5
Rozsah studijního předmětu 0+2/týden
př.+cv. hod. 0/26
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence Marketingový management destinace
Způsob ověření studijních výsledků zápočet
Forma výuky cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Prezentace případové studie
.
Garant předmětu Ing. Jaromír Polášek (P)
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, vede většinu cvičení a dohlíží na jejich kvalitu.
Vyučující
Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
Ing. Jaromír Polášek (P) cvičící 55 % cvičící 55 % cvičící 55 %
Ing. Lenka Fidranská (P) cvičící 45 % cvičící 45 %
Ing. Jana Kalousová (P) cvičící 45 %
Stručná anotace předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními teoretickými i praktickými východisky formulace strategie destinace a její implementace. Kurz vychází zejména z úrovně organizací destinačního managementu a marketingu na různých stupních řízení cestovního ruchu v České republice i zahraničí. Studenti získají znalosti o zásadách formulace a formalizace strategických marketingových koncepcí v návaznosti na politiku cestovního ruchu v destinaci. Stejně tak se studenti seznámí s možnostmi praktické implementace marketingových strategií destinací na příkladech z České republiky i zahraničí. Předmět reflektuje i nové trendy v řízení destinací, zejména s ohledem na udržitelný rozvoj cestovního ruchu.
Na příkladech z praxe se student naučí porozumět podstatě přednášené či procvičované látky a aplikovat získané poznatky na obdobné případy. Student se díky využití metody případových studií učí řešit aktuální a reálné situace a problémy a využívat svých zkušeností při aktivním hledání možných přístupů a řešení. Studenti jsou schopni vytvořit si samostatné funkční postupy nejen pro využití ve výuce, ale zejména pro následné vykonávání manažerských pozic a svůj další procesní rozvoj. Případové studie představují v rámci daného předmětu efektivní metodu přípravy a vzdělávání studentů. Případové studie umožní rozvoj dovedností studentů díky orientaci na řešení konkrétních problémových situací.
Hlavní témat předmětu:
• Marketingová strategie – základní pojmy a teoretická východiska.
• Strategické dokumenty v cestovním ruchu a navazujících odvětvích.
• Formulace marketingové strategie destinace – cíle, zásady a struktura strategie.
• Metody a techniky využitelné pro formulaci marketingové strategie.
• Institucionální zázemí, partneři a nositelé marketingové strategie destinace.
• Implementace marketingové strategie destinace.
• Financování, možnosti měření a analytika marketingové strategie.
• Řízení implementace marketingové strategie destinace.
• Využití informačních technologií pro řízení marketingové strategie destinace.
• Marketingová strategie jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti destinace.
• Udržitelná marketingová strategie destinace.
• Marketingové strategie destinace – příklady dobré praxe z České republiky.
• Marketingová strategie destinace – zahraniční příklady dobré praxe.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
EDGELL, D. L. et all. Tourism Policy and Planning: Yesterday, Today, and Tomorrow, 3rd ed., Routledge, 2018. ISBN 978-1138491236.
MARTINI, U. and BUFFA, F. Marketing for Sustainable Tourism Hardcover, Mdpi AG, 2020. ISBN 978-3039288731.
MORRISON, A. M. Marketing and Managing Tourism Destinations, 2nd ed. Routledge, 2019. ISBN 978-1138897298.
PALATKOVÁ, M.: Marketingový management destinací. Praha, Grada Publishing, 2011, 208 stran. ISBN 978-80-247-3749-2.
TITTELBACHOVÁ, Š.: Turismus a veřejná správa. Praha, Grada Publishing. 2011. 200 stran. ISBN 978-80-247-3842-0.
Doporučená:
COOPER, Ch. Contemporary Tourism: An International Approach, 4th ed. Goodfellow Pub Ltd, 2018. ISBN 978-1911396772.
MARIANI, M. et al. Tourism Management, Marketing, and Development: Performance, Strategies, and Sustainability, 1st ed., Palgrave Macmillan, 2016. ISBN 978-1137405654.
MASON, P. Tourism Impacts, Planning and Management, 3rd ed. Routledge, 2015. ISBN 978-1138016293.
Vybrané strategické dokumenty rozvoje cestovního ruchu na úrovni národní, krajské a lokální z České republiky a ze zahraničí.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2024/BM2031MSD