UCP:BM20ETMAVP Manager's Etiquette - Course Information
BM20ETMAVP Manager's Etiquette
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2024
- Extent and Intensity
- 0/2. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Soňa Gullová, Ph.D. (lecturer)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 29/25, only registered: 3/25 - Course objectives (in Czech)
- Předmět prohlubuje znalosti v oblasti společenského styku a přepravuje tak lépe na seriózní obchodní a manažerskou činnost v tuzemsku i v zahraniční. Po úspěšném absolvování předmětu budou absolventi zvládat pravidla společenské etikety a obchodního protokolu a umět aplikovat tato pravidla v praxi
- Learning outcomes (in Czech)
- V rámci předmětu se studenti seznámí s pravidly společenského chování, a to zejména v kontextu manažerské praxe. Pozornost bude věnovaná i chování na různých společenských akcích. Předmět vychází ze soudobého pojetí etikety a zaměřuje se na role ve společnosti a v pracovním prostředí, jako je přijetí návštěv, oblékání, stolování, pracovní společenské události, proslovy jednání s hosty atd.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do problematiky. Charakteristika základních pojmů. Profesní etiketa. 2. Historie a vývoj pravidel společenského chování 3. Seznamování, představování, zdravení v pracovním prostředí 4. Navštívenky – vizitky, používání vizitek. Odlišnosti vizitek a jejich používání v různých zemích 5. Oslovování a titulování v manažerské praxi i na akademické půdě 6. Etiketa ústního a písemného projevu (etiketa jmen, písemného projevu, e-mailu, SMS tel. styku, na sociálních sítích apod.) 7. Organizační stránka přípravy jednání, porad, tiskových konferencí, podpis smluv a dokumentů, tlumočník, tlumočení, používání vlajek 8. Společenské podniky a příležitosti (hlavní formy podniků) 9. Pravidla stolování, zvyklosti zahraničních hostů při stolování 10. Pozvánky, zasedací pořádky 11. Profesní styl oblékání, uniformy, kroje, nošení vyznamenání 12. Etiketa darování, příprava a pravidla pro prezentaci, networking, etiketa darování 13. Rezerva, závěr, shrnutí poznatků, prezentace Povinná literatura: Gullová: Mezinárodní obchodní a diplomatický cprotokol, Praha 2013, Grada Publishing Suja,S.: Základy etikety a protokolu, OREGO,2013 Špaček ladislav: Malá kniha pro manažery, Mladá fronta, 2010 Špaček Ladislav: Business etiketa a komunikace, Prha 2013 Další literaturu doporučí vyučující na hodině.
- Assessment methods (in Czech)
- Způsob studia, metody výuky a studijní zátěž: Účast na přednáškách 26 hodin Příprava na průběžný test 22 hodin Příprava na závěrečný test 30 hodin Celkem: 78 hodin Způsoby a kritéria hodnocení: Průběžný test 30% Závěrečný test 70% Celkem 100% Hodnocení: A (90-100%) B (80-89%) C (70-79%) D (60-69%) E (50-59%) FX (45-49%) F (0-44%)
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2024/BM20ETMAVP