BM20VBATR Aktuální trendy řízení PR (PVPB/VOP)

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2024
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Jozef Ftorek, M.A. (přednášející)
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Jozef Ftorek, M.A.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Aktuální trendy řízení PR

Garant předmětu: Jozef Ftorek, M. A.
Vyučující: Jozef Ftorek, M. A.
Zkoušející: Jozef Ftorek, M. A.
Způsob ukončení předmětu: zkouška
Počet kreditů: 4

Cíl předmětu:

Absolvent(ka) tohoto předmětu by měl(a) zvládat následující problematiku:

Studijní předmět je pojat jako maximálně věrný a aktuální úvod do problematiky vztahů s veřejností, ovlivňování mínění libovolné cílové skupiny. To vše v kontextu změny paradigmatu, nových médií a komunikačních kanálů.
Teorie a praxe public relations (PR) je významnou složkou řízení a kompetencí managementu.
Cílem předmětu je poskytnout studentům představu o podstatě fungování public relations v procesu řízení organizace a společnosti, a to tak, aby se dokázali racionálně rozhodovat. Následně formovat a řídit procesy PR v profesním nebo i osobním, občanském životě.

Hlavní témat předmětu:

1. Předmět, metody, principy public relations.
2. Základní přístupy a teorie public relations.
3. Geneze public relations.
4. Propaganda a public relations.
5. Public relations a managament.
6. Public relations a marketing.
7. Marketingová komunikace a public relations.
8. Komunikační kanály současného PR.
9. Agentury public relations.
10. Efektivita public relations.
11. Public relations jako kompetence managementu.
12. Public relations a současná společnost.
13. Public relations a změna paradigmatu.
Podmínky ukončení předmětu:

Prezentace a odevzdání případové studie (ve spolupráci s APRA). Didaktický test, ústní přezkoušení.

Celkové hodnocení kurzu:

100 – 95 bodů výborně 1,0 A
94 – 88 bodů velmi dobře 1,5 B
87 – 81 bodů dobře 2,0 C
80 – 74 bodů uspokojivě 2,5 D
73 – 66 bodů dostatečně 3,0 E
65 – 60 bodů neuspěl(a) 3,5 FX
59 a méně bodů nevyhověl(a) 4,0 F

Základní literatura:

FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3926-7.
HEJLOVÁ, D. Public Relations. Praha: Grada Publishing, Praha 2015. ISBN 978-80-247-5022-4.

Doporučená literatura:

FTOREK, J. Manipulace a propaganda na pozadí současné informační války. Praha: Grada Publishing, 2017. 200 s., ISBN 978-80-271-0605-9.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6886-4.
SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.
EWEN, S. PR!: a social history of spin. 1. ed. New York: BasicBooks, 1996. ISBN 978-046-5061-792.
CURTIS, A. The Century Of The Self. Part I. (BBC II 2002).
www.prwatch.org


Plán výuky (kombinované studium)
Rozsah konzultací (soustředění) 3x2 hod./sem. Rozsah učiva je stejný jako u prezenčního studia, rozdělený do tří bloků (blok A témata 1 až 4, blok B témata 5–9, blok C témata 10-13. Následně dialogicky – kvalifikační obhajoba případové studie dle volby studenta (případná spolupráce s APRA).
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, zima 2022, zima 2023.