BM20VBSCH Spotřebitelské chování (PVPB/VOP)

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2024
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. (přednášející)
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Spotřebitelské chování

Garant předmětu: doc. Mgr. Lucia Spálová, PhD.
Vyučující: doc. Mgr. Lucia Spálová, PhD.
Zkoušející: doc. Mgr. Lucia Spálová, PhD.
Způsob ukončení předmětu: zkouška (semestrální projekt a jeho prezentace)
Rozsah výuky: 24 hodin
Počet kreditů: 4


Cíl předmětu:

Absolvent(ka) tohoto předmětu by měl(a) zvládat následující problematiku:
Cílem výuky je na princípe prepojenia teoretických a praktických konceptov porozumieť spotrebiteľskému a nákupnému správaniu. Študenti si osvoja vedomosti z kľúčových interdisciplinárnych aspektov psychológie, marketingu a manažmentu s dôrazom na poznanie a predikciu spotrebiteľského správania v kontexte spoločenských zmien digitalizácie spoločnosti.

Hlavní témat předmětu:

Téma č. 1: Spotrebiteľ a spotrebiteľské správanie: definície, prístupy, interdisciplinárne presahy psychológie, marketingu a manažmentu
Téma č. 2: Spotrebiteľ a digitálna značka: tvorba značky v digitálnom prostredí, hodnoty značky v aspekte psychológie osobnosti
Téma č. 3: Segmentácia cieľových skupín: typologické koncepty psychológie osobnosti, funkcionálne typológie osobnosti, typológie podľa nákupného správania, typológie podľa životného štýlu
Téma č. 4: Digitálny spotrebiteľ: cieľové skupiny, nový model spotrebiteľského správania (zážitkové poznávanie, spoločenská zodpovednosť, enviromentálne prístupy), tvorba persón
Téma č. 5: Sociálne koncepty modelov/doporučovateľov v oblasti digitálneho marketingu: influenceri, ambasádori, celebrity, youtuberi a ich vplyv na spotrebiteľské správanie
Téma č. 6: Komunikačné stratégie v digitálnych médiách v aspekte typológie spotrebiteľa (nehierarchické modely, model ELM)
Téma č. 7: Motivácia, percepcia, učenie, postoj a postojové zmeny – determinanty v spotrebiteľskom správaní
Téma č. 8: Interakcia so spotrebiteľmi: On-line a off-line nástroje digitálnej marketingovej komunikácie v oblasti CRM
Téma č. 9: Udržanie digitálnej komunity spotrebiteľov (aspekt dôvery) – prevencia, krízová komunikácia
Téma č. 10: Právna ochrana spotrebiteľa
Téma č. 11: Prípadové štúdie inovatívnych marketingových kampaní s výraznou podporou interakcie spotrebiteľa so značkou
Téma č. 12: Prezentácia vlastného marketingového konceptu

Podmínky ukončení předmětu:

Ukončení předmětu má formu semestrálního projektu a jeho prezentace před vyučujícím. Studenti připravují zadaná témata semestrálního projektu, případně téma vlastní, podle předepsaných kritérií a předepsaného formátu. Studenti zpracovávají semestrální projekt individuálně.

Výsledné hodnocení předmětu zahrnuje hodnocení odevzdaného semestrálního projektu a jeho prezentaci. Výsledné zpracování semestrálního projektu má obdobnou strukturu a náležitosti jako závěrečné práce - úvod, cíl, metodika, zpracování řešení, výstupy, závěr včetně veškerých formálních náležitostí závěrečné práce (citace literatury, seznam zdrojů apod.).

Prezentace semestrálního projektu před vyučujícím (včetně zpracované prezentace v power point v rozsahu cca 5 – 10 slidů na cca 10 minut) a prokázání orientace v problematice kurzu jsou podmínkou úspěšného ukončení předmětu. Pro prezentace semestrálních projektů budou vypsány termíny v Moggis obdobně jako pro ústní zkoušku, na které se budou studenti hlásit.

Technické požadavky na semestrální projekt:
Finální semestrální projekt: student zpracovává závěrečný semestrální projekt v rozsahu cca 15 stran obsahu (bez titulní strany, obsahu, seznamu zdrojů apod.) s tolerancí 2 strany, a to ve formátu word nebo pdf, times new roman 12, odstavec 1.5, citace dle citační normy.
Finální verzi semestrálního projektu odevzdává student do vypsaného úkolu přes Google Clasroom v termínu od 31. 1. do 14. 2. 2021 tak, aby byl projekt nahrán do GC nejpozději do 3 pracovních dny před termínem zkoušky.


Hodnocení kurzu:
Teoretické a odborné spracovanie témy 60 bodů
Náročnosť a novosť témy 10 bodů
Prezentace 20 bodů
Aktivita na seminári 10 bodů
CELKEM 100 bodů


Celkové hodnocení kurzu:

100 – 95 bodů výborně 1,0 A
94 – 88 bodů velmi dobře 1,5 B
87 – 81 bodů dobře 2,0 C
80 – 74 bodů uspokojivě 2,5 D
73 – 66 bodů dostatečně 3,0 E
65 – 60 bodů neuspěl(a) 3,5 FX
59 a méně bodů nevyhověl(a) 4,0 F

Základní literatura:
• VYSEKALOVÁ, J.: Chování zákazníka, Jak odkrýt tajemství „černé skříňky“, Grada, Praha. 2011. I
• SBN 978-80-247-3528-3
• SCHIFFMAN, L. G.-KANUK, L. L. 2004. Nákupní chování. Brno : Computer Press, 2004, ISBN 80-251-0094-4.
• RICHTEROVÁ, K. a kolektív: Spotrebiteľské správanie. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm, 2010. 258 s. ISBN 978-80-225-2931-0
• KOHOUTEK, R., ŠTÉPANÍK, J.: Psychologie práce a řízení. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2000. 226 s. ISBN 80-214-1552-5.
• SZARKOVÁ, M.: Psychológia pre manažérov a podnikateľov. Bratislava: SPRINT, 2004. 279 s. ISBN 80-89089-36-9. VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0393-9

Doporučená literatura:
• PELSMACKER, P. 2003. Marketingová komunikace, Praha:Grada, 2003, ISBN 80-247-0254-1.
• PROVAZNÍK A KOL. 2002. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada , 2002, ISBN 80-247-047
• RIEGEL, K. 2007. Ekonomická psychologie. Praha: Portál, 2007, ISBN 978-80-247-1185-0.
• TELLIS, G. 2000. Reklama a podpora prodeje, Praha: Grada, 2000, ISBN 80-7169-977-7


Studijní pomůcky:
https://www.info.cz/strategie https://strategie.hnonline.sk/
https://adma.sk/ https://aka.cz/
http://www.effie.sk/ https://effie.cz/
https://zlatyklinec.sk/sk
https://sava.sk/

Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, zima 2022, léto 2023, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2024/BM20VBSCH