BM20VB_KS Aktuální trendy řízení PR (KS)

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2022
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Jozef Ftorek, M.A. (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Aktuální trendy řízení PR

Garant předmětu: Jozef Ftorek, M. A.
Vyučující: Jozef Ftorek, M. A.
Zkoušející: Jozef Ftorek, M. A.
Způsob ukončení předmětu: zkouška
Počet kreditů: 4

Cíl předmětu:

Absolvent(ka) tohoto předmětu by měl(a) zvládat následující problematiku:

Studijní předmět je pojat jako maximálně věrný a aktuální úvod do problematiky vztahů s veřejností, ovlivňování mínění libovolné cílové skupiny. To vše v kontextu změny paradigmatu, nových médií a komunikačních kanálů.
Teorie a praxe public relations (PR) je významnou složkou řízení a kompetencí managementu.
Cílem předmětu je poskytnout studentům představu o podstatě fungování public relations v procesu řízení organizace a společnosti, a to tak, aby se dokázali racionálně rozhodovat. Následně formovat a řídit procesy PR v profesním nebo i osobním, občanském životě.

Hlavní témat předmětu:

1. Předmět, metody, principy public relations.
2. Základní přístupy a teorie public relations.
3. Geneze public relations.
4. Propaganda a public relations.
5. Public relations a managament.
6. Public relations a marketing.
7. Marketingová komunikace a public relations.
8. Komunikační kanály současného PR.
9. Agentury public relations.
10. Efektivita public relations.
11. Public relations jako kompetence managementu.
12. Public relations a současná společnost.
13. Public relations a změna paradigmatu.
Podmínky ukončení předmětu:

Prezentace a odevzdání případové studie (ve spolupráci s APRA). Didaktický test, ústní přezkoušení.

Celkové hodnocení kurzu:

100 – 95 bodů výborně 1,0 A
94 – 88 bodů velmi dobře 1,5 B
87 – 81 bodů dobře 2,0 C
80 – 74 bodů uspokojivě 2,5 D
73 – 66 bodů dostatečně 3,0 E
65 – 60 bodů neuspěl(a) 3,5 FX
59 a méně bodů nevyhověl(a) 4,0 F

Základní literatura:

FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3926-7.
HEJLOVÁ, D. Public Relations. Praha: Grada Publishing, Praha 2015. ISBN 978-80-247-5022-4.

Doporučená literatura:

FTOREK, J. Manipulace a propaganda na pozadí současné informační války. Praha: Grada Publishing, 2017. 200 s., ISBN 978-80-271-0605-9.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-722-6886-4.
SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.
EWEN, S. PR!: a social history of spin. 1. ed. New York: BasicBooks, 1996. ISBN 978-046-5061-792.
CURTIS, A. The Century Of The Self. Part I. (BBC II 2002).
www.prwatch.org


Plán výuky (kombinované studium)
Rozsah konzultací (soustředění) 3x2 hod./sem. Rozsah učiva je stejný jako u prezenčního studia, rozdělený do tří bloků (blok A témata 1 až 4, blok B témata 5–9, blok C témata 10-13. Následně dialogicky – kvalifikační obhajoba případové studie dle volby studenta (případná spolupráce s APRA).