UCP:CR123 Tvorba strategií a regionálníc - Informace o předmětu
CR123 Tvorba strategií a regionálních plánů
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2023
- Rozsah
- 2/0/0. 3/3/3. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Pavel Attl, Ph.D. (přednášející)
Ing. Petr Studnička, PhD. (přednášející) - Garance
- Ing. Anna Ulrichová, PhD.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat znalosti o metodách a nástrojích uplatňovaných v procesu tvorby strategií a regionálních plánů v cestovním ruchu při využití strategického a komunitního plánování.
Znalosti: Student zná základní přístupy k tvorbě strategií a regionálních plánů v turismu.
Dovednosti: Student umí vymezit strukturu, obsah a proces vytváření strategických dokumentů regionálního rozvoje s dopadem na turismus. Student umí posoudit vztah konkrétních strategických dokumentů a plánů ve vztahu k rozvoji turismu.
Schopnosti: Student je schopen interpretovat a vysvětlit dopady koncepčních dokumentů na řízení, koordinaci, spolupráci a použití finančních nástrojů při realizaci rozvoje turismu. - Osnova
- 1. Turismus ve veřejné správě – vliv prostorového rozvoje na tvorbu strategických dokumentů, realizace nástroje veřejné politiky cestovního ruchu, reforma veřejné správy ve vztahu k cestovnímu ruchu.
- 2. Turismus v organizacích veřejné správy v ČR – státní správa, samospráva (obce, kraje), zpracování strategických dokumentů dle legislativních norem, formy spolupráce.
- 3. Přístupy k zpracování strategických dokumentů – přístup top-down, přístup bottom-up, přístup kombinovaný, přístupy k řízení turismu na regionální a lokální úrovni, strategické a komunitní plánování.
- 4. Strategické dokumenty pro rozvoj cestovního ruchu – hlavní principy, Strategie regionálního rozvoje ČR, Strategie rozvoje cestovního ruchu ČR 2021-2030, Strategický rámec udržitelného rozvoje, Politika územního rozvoje.
- 5. Struktura marketingové strategie ČR – vize a poslání, stanovení cílů, mapa strategie.
- 6. Situační analýza.
- 7. Současné trendy nabídky a poptávky.
- 8. Klíčové a vedlejší produkty destinace cestovního ruchu.
- 9. Hlavní cílové trhy.
- 10. Měřitelnost a měření strategie. Hodnocení a evaluace.
- Literatura
- povinná literatura
- TITTELBACHOVÁ, Š. Turismus a veřejná správa. Praha: Grada, 2011. 200 s. ISBN 978-80-247-3842-0.
- doporučená literatura
- KRBOVÁ, J. Strategické plánování ve veřejné správě. Praha: Wolters Kluwer, 2017. 144 s. ISBN 978-807552-587-1
- Zákon č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje; Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení); Zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení)
- Výukové metody
- Teoretická příprava - přednášky, diskuse, domácí příprava.
- Metody hodnocení
- Obsah předmětu:
Prezenční studium/Kombinované studium (hodin)
Přednášky - 26/12
Semináře - 0/0
Požadavky na zakončení - Prezenční studium/Kombinované studium (váha v %)
Semestrální projekt - 20/40
Ústní zkouška - 80/60
Celkem - 100/100 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2023/CR123