EK066 Malé a střední podniky

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2024
Rozsah
0/2/0. 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Kateřina Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Předpoklady
semestr 2 forma prezenční obor
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl seznámit studenty se specifiky podnikání v malém a středním podniku. Vychází ze standardního pojetí a definice podniku v EU, získat podnikatelské kompetence a znalosti o specifičnosti různých podnikatelských formách. Dílčím cílem je pomocí případových studií podpořit ve studentech podnikavost, kreativitu při řešení konkrétních podnikatelských situací v různých oblastech podnikání.
Výstupy z učení
a) Student by měl pochopit význam, vznik, klasifikaci malého a středního podniku v hospodářství jako základního článku prosperity ekonomiky. b) Student by se měl naučit a zvládnout zpracování podnikatelského plánu jako základního nástroje pro zvládnutí inovačních záměrů. c)Student by měl zvládnout, podstatu racionálního stanovení toků hotovosti pro úspěšné zhodnocení vložených prostředků. d) Student dokáže aplikovat znalosti z managementu a marketingu v oblasti MSP. e) Student chápe možnosti spolupráce a rozvoje MSP, regionální rozvoj, podnikatelské prostředí. f) Student si osvojí informace o rodinném podnikání, inklusivním a sociálním podnikání
Osnova
  • 1. Vznik, význam a legislativa MSP 2. Regionální politika, strategie, zabezpečení regionální politiky ČR 3. Finanční nástroje, strukturální fondy, podnikatelské prostředí 4. Význam MSP v ekonomice, klasifikace, typy MSP, instituce podporující rozvoj MSP 5. Založení nového podniku, podnikatelský proces, předpoklady pro založení podniku 6. Podnikatelský nápad, podnikatelský plán 7. Management MSP 8. Marketing MSP 9. Vedení lidí v MSP 10. Finanční management v MSP 11. Maloobchod a služby 12. Formy spolupráce MSP 13. Rodinné podnikání, typy, inklusivní a sociální podnikání
Literatura
    povinná literatura
  • VEBER, J. a J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
  • SRPOVÁ, J. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1. info
    doporučená literatura
  • SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 427 s. Expert. ISBN 978-80-247-3339-5. Digitalizovaný dokument info
Výukové metody
Teoretická příprava- přednášky, praktická cvičení
Metody hodnocení
Požadavky na zápočet: aktivní účast na výuce ve studijním modulu prostudování základní literatury a studijní opory splnění korespondenčních úkolů (workshopů)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2024/EK066