FU047 Marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2023
Rozsah
2/1/0. 18h přednášek v kombinované formě. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Vladimír Vácha (přednášející)
Ing. Jitka Veselá, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra finančních a účetních studií – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je studium obecných základů marketingu a vybraných návazných teoretických a pragmatických přístupů k podnikatelské činnosti s cílem připravit studenty na praktické přístupy k úspěšnému prosazení se na trhu v marketingovém prostředí.
Osnova
  • 1. Základní principy marketingu, význam marketingu 2. Marketingové řízení 3. Marketingové strategie 4. Marketingový plán 5. Analýza marketingového prostředí 6. Analýza portfolia 7. Marketingový informační systém 8. Chování zákazníků 9. Segmentace 10. Marketingový mix 11. Produkt, cena 12. Distribuce, propagace
Literatura
    povinná literatura
  • FORET, M. Marketing pro začátečníky. 1. vydání, Edika, Albatros Media a.s. 2016, 192 s., ISBN 978 - 80 - 266 - 0006 - 0.
    doporučená literatura
  • KOTLER, P.: Marketing management - 14. vydání, Praha: GRADA Publishing. 2013. 816 s. ISBN: 978-80-247-4150-5
  • PŘIBYL, M. Marketing - pracovní sešit. 1. vyd. Znojmo: SVŠE Znojmo, 2013. 46 s. ISBN: 978-80-87314-42-5
Výukové metody
Přednáška, seminář
Metody hodnocení
Předpokladem připuštění ke zkoušce je získání zápočtu. V rámci seminářů studenti vypracují týmový semestrální projekt a další dílčí úkoly, na jejichž podkladě jim bude zápočet udělen. Předmět je zakončen ústní zkouškou.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022.