UCP:JA130 Anglický jazyk - Informace o předmětu
JA130 Anglický jazyk
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2-2-2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Markéta Kratochvílová (cvičící)
Ing. Zita Lukešová (cvičící)
Mgr. Julie Orlow (cvičící)
Mgr. Věra Pobudová (cvičící)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Předpoklady
- Program získávání jazykové kompetence je přizpůsoben vstupní znalosti studentů, která se pohybuje na úrovni A1/2 až B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílová úroveň je A2 až B2. Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň B1-C1 Společného evropského referenčního rámce a rozšířit znalosti odborného jazyka v oblasti podnikatelské činnosti a cestovního ruchu. Studenti si osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace v kontaktu s obchodními partnery a se zákazníky. • • Znalosti: Student předmětu JA 130 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v oblasti služeb cestovního ruchu, marketingu, pracovní komunikace zaměřenou zejména na potřeby manažerů, tzn. seznámení se specifickými prostředky ústní i písemné podnikové komunikace a s vybranými interkulturními odlišnostmi anglofonního prostředí. • • Kompetence: Absolvováním předmětu JA 130 bude student schopen vhodným způsobem komunikovat s obchodními partnery a kolegy vzhledem k situaci a prostředí, a to v rovině ústní i písemné. • • Dovednosti: Absolvování předmětu JA 130 pomůže studentovi umět navázat kontakt s obchodními partnery a pohotově reagovat v základních profesních situacích, které vyžadují výměnu informací. Bude umět získávat a poskytovat informace týkající se cestovního ruchu ústní i písemnou formou včetně prezentace statistických údajů. Bude schopen orientovat se v turistické dokumentaci a sestavit vlastní text v rámci daného tématu. Zvládne vstupní pracovní pohovor v anglickém jazyce.
- Osnova
- 1. Cestovní ruch, trendy v minulosti a dnes • 2. Fakta a statistika – jazykové prostředky pro prezentaci tabulek, grafů • 3. Pracovní příležitosti, dovednosti manažera – komunikační prostředky pro vyjádření názoru, souhlasu, nesouhlasu • 4. Marketing světové destinace, národní turistické organizace – CzechTourism • 5. Popis destinace – jazykové prostředky pro písemnou komunikaci (brožury, letáky), prodej destinace jako značky (brand) • 6. Atraktivita a volnočasové aktivity v destinaci, průzkum trhu, komunikační prostředky pro organizaci a vedení schůze ve firmě včetně sestavení programu a zápisu • 7. Management přípravy zájezdů včetně propagace – role cestovních kanceláří • 8. Prezentace produktu – package tour - role cestovních agentur • 9. Komunikační prostředky pro jednání s obchodním partnerem – osobně/telefonicky, vyjednávání, řešení problémů • 10. Vliv internetu v oboru a emailová komunikace • 11. Klasifikace ubytovacích zařízení v zahraničí a v ČR a jejich propagace • 12. Pracovní příležitosti v hotelu, role marketingových manažerů • 13. Písemná a ústní komunikace - osobní údaje, příprava na pohovor, kulturní odlišnosti v anglofonních oblastech
- Literatura
- povinná literatura
- STRUTT, Peter. English for International Tourism, Upper-intermediate. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2391-6. info
- STRUTT, Peter. English for International Tourism, Intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-0352-9. info
- DUBICKA, I a M O KEEFE. English for International Tourism, Pre-intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2387-9. info
- Výukové metody
- Cvičení - 26/6 Samostatná příprava Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména pro manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti.
- Metody hodnocení
- Písemný test - 100/100 (min.70%) • účast na seminářích (min.75%) • Aktivita v hodině
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2024/JA130