JA130 Anglický jazyk

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2023
Rozsah
0/2/0. 2-2-2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Zita Lukešová (cvičící)
PaedDr. Dana Mašínová (cvičící)
Mgr. Šárka Paulů (cvičící)
Bc. Lenka Muschová (náhr. zkoušející)
Předpoklady
Program získávání jazykové kompetence je přizpůsoben vstupní znalosti studentů, která se pohybuje na úrovni A1/2 až B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílová úroveň je A2 až B2. Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň B1-C1 Společného evropského referenčního rámce a rozšířit znalosti odborného jazyka v oblasti podnikatelské činnosti a cestovního ruchu. Studenti si osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace v kontaktu s obchodními partnery a se zákazníky. • • Znalosti: Student předmětu JA 130 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v oblasti služeb cestovního ruchu, marketingu, pracovní komunikace zaměřenou zejména na potřeby manažerů, tzn. seznámení se specifickými prostředky ústní i písemné podnikové komunikace a s vybranými interkulturními odlišnostmi anglofonního prostředí. • • Kompetence: Absolvováním předmětu JA 130 bude student schopen vhodným způsobem komunikovat s obchodními partnery a kolegy vzhledem k situaci a prostředí, a to v rovině ústní i písemné. • • Dovednosti: Absolvování předmětu JA 130 pomůže studentovi umět navázat kontakt s obchodními partnery a pohotově reagovat v základních profesních situacích, které vyžadují výměnu informací. Bude umět získávat a poskytovat informace týkající se cestovního ruchu ústní i písemnou formou včetně prezentace statistických údajů. Bude schopen orientovat se v turistické dokumentaci a sestavit vlastní text v rámci daného tématu. Zvládne vstupní pracovní pohovor v anglickém jazyce.
Osnova
  • 1. Cestovní ruch, trendy v minulosti a dnes • 2. Fakta a statistika – jazykové prostředky pro prezentaci tabulek, grafů • 3. Pracovní příležitosti, dovednosti manažera – komunikační prostředky pro vyjádření názoru, souhlasu, nesouhlasu • 4. Marketing světové destinace, národní turistické organizace – CzechTourism • 5. Popis destinace – jazykové prostředky pro písemnou komunikaci (brožury, letáky), prodej destinace jako značky (brand) • 6. Atraktivita a volnočasové aktivity v destinaci, průzkum trhu, komunikační prostředky pro organizaci a vedení schůze ve firmě včetně sestavení programu a zápisu • 7. Management přípravy zájezdů včetně propagace – role cestovních kanceláří • 8. Prezentace produktu – package tour - role cestovních agentur • 9. Komunikační prostředky pro jednání s obchodním partnerem – osobně/telefonicky, vyjednávání, řešení problémů • 10. Vliv internetu v oboru a emailová komunikace • 11. Klasifikace ubytovacích zařízení v zahraničí a v ČR a jejich propagace • 12. Pracovní příležitosti v hotelu, role marketingových manažerů • 13. Písemná a ústní komunikace - osobní údaje, příprava na pohovor, kulturní odlišnosti v anglofonních oblastech
Literatura
    povinná literatura
  • STRUTT, Peter. English for International Tourism, Upper-intermediate. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2391-6. info
  • STRUTT, Peter. English for International Tourism, Intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-0352-9. info
  • DUBICKA, I a M O KEEFE. English for International Tourism, Pre-intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2387-9. info
Výukové metody
Cvičení - 26/6 Samostatná příprava Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména pro manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti.
Metody hodnocení
Písemný test - 100/100 (min.70%) • účast na seminářích (min.75%) • Aktivita v hodině
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.