MA133 E-business in HORECA sector

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. (lecturer)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives
The goal of the subject "E-business in HORECA" is the improve theoretical knowledge of e-business application in hospitality, gastronomy and tourism. The student will be able to create and maintain the websites and promote them by using modern marketing tools.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student získá základní znalosti elektronického podnikání se zaměřením na e-marketing. V rámci kurzu tak získá znalosti o tvorbě webových stránek, optimalizaci distribuční strategie ubytovacího zařízení, optimalizaci obsahu a struktury webových stránek, reklamě a propagaci na sociálních sítích a vyhledávačích a e-mail marketingu. Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi tvorbu online marketingového obsahu a propagace. Student je schopen tvořit a spravovat online marketingové nástroje a využít je pro získání lepších pracovních výsledků. Dovednosti: Student umí vytvořit a aplikovat výstupy marketingové analýzy pro tvorbu webových stránek společnosti v cestovním ruchu. Umí vytvořit samotné webové stránky pomocí dostupných nástrojů a šablon, jejich obsahovou strukturu a strategii. Dále student získá praktické dovednosti kreativního a reklamního psaní, a také online marketingu (Search Engine Marketing a marketing na sociálních sítích).
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základní pojmy a vztahy v elektronickém podnikání. 2. Databáze, jejich založení a vedení, databázové transakce, systémy OLTP. 3. Procesy Business Intelligence. 4. Analytické procesy OLAP, multidimenzionální databáze. 5. Druhy elektronického podnikání B2B, B2C, B2E, B2R. 6. Podnikové informační procesy – systémy ERP. 7. Řízení dodavatelských řetězců – systémy SCM. 8. Řízení vztahů se zákazníky – systémy CRM. 9. Spojování systémů – synergické efekty. 10. Obousměrné marketingové komunikace se zákazníky v elektronickém prostředí, elektronický průzkum trhu. 11. Ochrana dat – hodnocení bezpečnostních rizik a hrozeb, ochrana před nimi. 12. Elektronické bankovnictví – druhy, možnosti, trendy. 13. Možnosti hodnocení elektronických obchodů.
Literature
    required literature
  • GREFEN, P. Mastering e-Business. New York: Routledge, 2010. info
  • GÁLA, Libor, Jan POUR and Zuzana ŠEDIVÁ. Podniková informatika. 2. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2009, 496 pp. ISBN 978-80-247-2615-1. info
    recommended literature
  • CHALUPA, Š. E-business v sektoruHORECA. Dostupné v IS VŠH.
  • VEBER, J. and J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
Assessment methods (in Czech)
Studenti zpracovávají semestrální práci, která reflektuje probíraná témata a aplikuje teoretické základ na praktický příklad. Student je hodnocen na základě semestrální práce a její obhajoby.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms summer 2019, summer 2020, summer 2021, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (summer 2024, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/MA133