MA140 Marketing malých a středních firem

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2025
Rozsah
2/2. KS 5/5/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Kateřina Kovářová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Kateřina Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
marketing
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s teoretickými základy, nástroji a technikami marketingového plánování a řízení ve firmách v oboru hotelnictví a lázeňství. Marketingové plánování a informace potřebné pro sestavení marketingového plánu. Marketingové strategie a nástroje pro jejich výběr a realizaci strategie. Další aktivity marketinového řízení. Marketingová komunikace v malých a středních firmách. Specifické formy propagace a vyhodnonocení efektivnosti.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - charakterizovat marketingové řízení MSP, - sestavit marketingový plán MSP, - aplikovat analýzy makro a mikroprostředí MSP, - rozhodnout o strategii podniku, - implementovat strategie v praxi, - určit marketingovou komunikaci pro MSP, - orientovat se v specifických formách propagace v rámci marketingové komunikace na internetu, - vyhodnotit efektivitu jednotlivých komunikačních akcích v MSP.
Osnova
  • Marketingové plánování Informace pro plánování Rozhodování o marketingové strategii Nástroje pomáhající při výběru marketingové strategie Další aktivity marketingového řízení Marketingová komunikace v začínající firmě Stanovení cílů marketingové komunikace Segmentace, targeting, positioning, Značka, reklama, osobní prodej, PR, podpora prodeje, přímý marketing Specifické formy propagace na internetu Vyhodnocení efektivity komunikačních kampaní
Literatura
  • Srpová, J. a kol: Začínáme podnikat, Grada, 2020 BLAŽKOVÁ, M.: Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy, Grada, 2007 Šáfrová Dráštilová, A.: Základy úspěšného podnikání, Grada, 2019 ZAMAZALOVÁ , M.: Marketing obchodní firmy, Grada, 201
Výukové metody
- skupinová - kontaktní - monotématická
Metody hodnocení
- aktivní účast na seminářích a vypracování samostatného projektu na zadané vybrané téma- podmínky zápočtu. - Podmínky zkoušky písemný test.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2025/MA140