MA170 Sociální marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2024
Rozsah
0/2. 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
Předpoklady
Nevyžadované.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je dosažení znalostí sociálního marketingu, marketingu neziskových organizací, společenské odpovědnosti firem a sdíleného marketingu, jakož i porozumění sociálně marketingovým kampaním.
Znalosti: student zná zahraniční pojetí sociálního marketingu.
Dovednosti: student dokáže identifikovat možnosti a bariéry marketingového jednání organizací v neziskovém sektoru.
Schopnosti: absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, vyhledávat příklady společensky odpovědného chování firem a podporovat koncepční spolupráci ziskového a neziskového subjektu.
Osnova
  • Osnova: 1/ Pojetí sociálního marketingu 2/ Sociální marketing x komerční marketing 3/ Neziskový sektor 4/ Neziskové organizace, formy a metody komunikace v neziskovém sektoru 5/ ÚKOL č. 1: Příklad Cause-related marketingu a jeho komunikování 6/ Nadace a nadační fondy 7/ ÚKOL č. 2: Příklad nadace a forem komunikace 8/ CSR a ESG – společensky odpovědné podnikání 9/ ÚKOL č. 3: Příklad firmy a komunikace aktivit ESG 10-11/ PREZENTACE SEMINÁRNÍ PRÁCE (15 min.) v PP
Literatura
    povinná literatura
  • BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
    doporučená literatura
  • KULDOVÁ Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. 1. vyd. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
Výukové metody
Cvičení
Metody hodnocení
Požadavky na ukončení předmětu: Docházka (v prezenční formě možné 3 absence) - 30%. Příprava a splnění 3 dílčích úkolů během semestru - 30%. Vypracování a prezentování seminární práce na téma:   SOCIÁLNÍ MARKETINGOVÁ KAMPAŇ NEZISKOVÉ ORGANIZACE rozsah 5 normostran, uvést použitou literaturu - 40%.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2024/MA170