MK105 Management komunikace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2011
Rozsah
2/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Eva Klánová (přednášející)
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Eva Klánová
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Výchozí znalosti z komunikačních strategií se zde rozšiřují o jejich řízení na všech úrovních podnikové hierarchie. Další oblastí je management samotných médií.
Osnova
  • 1/ Vymezení pojmů, marketingové komunikace a management komunikace
    2/ Vztahy managementu a marketingu, řízení marketingových procesů
    3/ Implementing management v oblasti služeb
    4/ Evaluace manažerského procesu
    5/ Marketingové atributy v rozhodovacím procesu firmy
    6/ Procesy Brand Building v prostředí marketing managementu
    7/ Management v konkurenčním prostředí
    8/ Management penetračních strategií
    9/ Unique Selling Proposition (USP) jako řízená metoda managementu
    10/ Řízení Event marketingových procesů
    11/ Management výroby versus management služeb
    12/ Manažerské teorie řízení firmy (Wiliamson, Boumová, Marrise aj.)
    13/ Subjekty a objekty řízení, zpětná vazba a kontroling
    14/ Současné a budoucí technologie řízení, SAP a další SW aplikace
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6.
    doporučená literatura
  • BURTON, Graeme; JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001, 391 s. ISBN: 80-85947-67-6.
  • KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Základy marketingové komunikace v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: VŠH v Praze 8, 2003. ISBN 80-86578-19-4.
  • MC QUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikce. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-338-3.
  • STOLIČNÝ, Peter. Marketingová komunikace v oboru služeb II. Souvislost marketingu a mediálních forem komunikace. 1.vyd. Praha : VŠH v Praze 8, 2006. ISBN 80-86578-58-5.
    neurčeno
  • STOLIČNÝ, Peter. Marketingová komunikace v oboru služeb. 1.vyd. Praha : VŠH v Praze 8, 2005. ISBN 80-86578-48-8.
  • JAROŠOVÁ, E., KOMÁRKOVÁ, R., PAUKNEROVÁ, D., PAVLICA, K., Trénink sociálních a manažerských dovedností, Management Press, Praha, 2006
  • Seznam dalších aktuálních zdrojů bude oznámen na úvodní hodině
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Povinný předmět.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010.