MK105 Communication in Management

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2011
Extent and Intensity
2/2. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Eva Klánová (lecturer)
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Eva Klánová
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výchozí znalosti z komunikačních strategií se zde rozšiřují o jejich řízení na všech úrovních podnikové hierarchie. Další oblastí je management samotných médií.
Syllabus (in Czech)
  • 1/ Vymezení pojmů, marketingové komunikace a management komunikace
    2/ Vztahy managementu a marketingu, řízení marketingových procesů
    3/ Implementing management v oblasti služeb
    4/ Evaluace manažerského procesu
    5/ Marketingové atributy v rozhodovacím procesu firmy
    6/ Procesy Brand Building v prostředí marketing managementu
    7/ Management v konkurenčním prostředí
    8/ Management penetračních strategií
    9/ Unique Selling Proposition (USP) jako řízená metoda managementu
    10/ Řízení Event marketingových procesů
    11/ Management výroby versus management služeb
    12/ Manažerské teorie řízení firmy (Wiliamson, Boumová, Marrise aj.)
    13/ Subjekty a objekty řízení, zpětná vazba a kontroling
    14/ Současné a budoucí technologie řízení, SAP a další SW aplikace
Literature
    required literature
  • KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6.
    recommended literature
  • BURTON, Graeme; JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001, 391 s. ISBN: 80-85947-67-6.
  • KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Základy marketingové komunikace v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: VŠH v Praze 8, 2003. ISBN 80-86578-19-4.
  • MC QUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikce. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-338-3.
  • STOLIČNÝ, Peter. Marketingová komunikace v oboru služeb II. Souvislost marketingu a mediálních forem komunikace. 1.vyd. Praha : VŠH v Praze 8, 2006. ISBN 80-86578-58-5.
    not specified
  • STOLIČNÝ, Peter. Marketingová komunikace v oboru služeb. 1.vyd. Praha : VŠH v Praze 8, 2005. ISBN 80-86578-48-8.
  • JAROŠOVÁ, E., KOMÁRKOVÁ, R., PAUKNEROVÁ, D., PAVLICA, K., Trénink sociálních a manažerských dovedností, Management Press, Praha, 2006
  • Seznam dalších aktuálních zdrojů bude oznámen na úvodní hodině
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Povinný předmět.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2010.
  • Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2011/MK105