MA004 Metodologie výzkumu

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2013
Rozsah
2/0. 3 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jaroslav Holoubek (přednášející)
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Eva Klánová (přednášející)
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Jan Mastný
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
nevyžadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem jsou znalosti studentů a pochopení základů i souvislostí realizovaného marketingového výzkumu. Předmět seznamuje s podstatou výzkumu, fázemi, základními metodami a technikami získávání dat a jejich zpracováním. Teorie výzkumu je doplňována příklady realizovaných výzkumů.
Znalosti: Student má znalosti metod výzkumu v marketingu a uvědomění si odlišností od sociologického výzkumu.
Kompetence: Student se dokáže rozhodnout pro vhodnou metodu výzkumu v marketingu podle povahy produktu.
Dovednosti: Absolvent dokáže umí sestavit dotazník a zvolit vhodné otázky jakož i odpovědi interpertovat.
Osnova
  • 1. Úvod do předmětu
    2. Marketingový výzkum u ekonomických subjektů v různých sektorech národního hospodářství
    3. Marketingové myšlení, nová ekonomika, společenská koncepce marketingu - power-pointová prezentace
    4. Individuální konzultace studentů k tématu marketingového výzkumu
    5. Metodologie výzkumu v marketingu
    6. Analýza trendů z makroekonomického prostředí
    7. Výzkum trhu: segmentace
    8. - 9. Prezentování výzkumu
    10. Zprávy a využití výzkumu řízení podniku
    11.-12. Metodologie výzkumu v sociálním marketingu - příklady povinná literatura:
Literatura
    povinná literatura
  • KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Grada, 2006, ISBN 80-247-0966-X
    doporučená literatura
  • FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha: GRADA, 2003, ISBN 80-247-0385-8
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005, ISBN 978-80-7367-485-4
Výukové metody
Studenti vypracují projekt marketingového výzkumu konkrétního produktu s přihlédnutím k cílovým skupinám. Projekt budou ho prezentovat. Následně navrnou vhodné formy komunikačního mixu vzhledem k segmentaci trhu. Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 0/0
Cvičení 26/8
Samostatná příprava 52/70
Celkem 78/78
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace KS: 4|.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.