UCP:MA161 Metodologie výzkumu v marketin - Informace o předmětu
MA161 Metodologie výzkumu v marketingu
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2013
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- SEMESTR(2) && FORMA(P) && OBOR(MKO)
nevyžadovány - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Marketingové komunikace (program UCP, MGRE) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem jsou znalosti studentů a pochopení základů i souvislostí realizovaného marketingového výzkumu. Předmět seznamuje s podstatou výzkumu, fázemi, základními metodami a technikami získávání dat a jejich zpracováním. Teorie výzkumu je doplňována příklady realizovaných výzkumů.
Znalosti: Student má znalosti metod výzkumu v marketingu a uvědomění si odlišností od sociologického výzkumu.
Kompetence: Student se dokáže rozhodnout pro vhodnou metodu výzkumu v marketingu podle povahy produktu.
Dovednosti: Absolvent dokáže umí sestavit dotazník a zvolit vhodné otázky jakož i odpovědi interpertovat. - Osnova
- 1. Úvod do předmětu
2. Marketingový výzkum u ekonomických subjektů v různých sektorech národního hospodářství
3. Marketingové myšlení, nová ekonomika, společenská koncepce marketingu - power-pointová prezentace
4. Individuální konzultace studentů k tématu marketingového výzkumu
5. Metodologie výzkumu v marketingu
6. Analýza trendů z makroekonomického prostředí
7. Výzkum trhu: segmentace
8. - 9. Prezentování výzkumu
10. Zprávy a využití výzkumu řízení podniku
11.-12. Metodologie výzkumu v sociálním marketingu - příklady povinná literatura: - Literatura
- povinná literatura
- KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Grada, 2006, ISBN 80-247-0966-X
- doporučená literatura
- FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha: GRADA, 2003, ISBN 80-247-0385-8
- HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2005, ISBN 978-80-7367-485-4
- Výukové metody
- Studenti vypracují projekt marketingového výzkumu konkrétního produktu s přihlédnutím k cílovým skupinám. Projekt budou ho prezentovat. Následně navrnou vhodné formy komunikačního mixu vzhledem k segmentaci trhu.
Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 0/0
Cvičení 26/8
Samostatná příprava 52/70
Celkem 78/78 - Metody hodnocení
- Součástí ústní zkoušky je diskuse nad připraveným projektem marketingového výzkumu.
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 30/40
Ústní zkouška 70/60
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti: min. 80% účasti na cvičení - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2013/MA161