MK124 IT v řízení mediálních procesů

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2013
Rozsah
3/2. 6 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Ing. Miloš Sobek (přednášející)
Garance
Ing. Miloš Sobek
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Doporučený ročník/semestr 2/4
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět IT v řízení mediálních procesů seznamuje studenty se základními postupy při hromadném zpracování dat. Objasňuje principy tvorby a údržby databází a provádění hromadných výpočtů nad daty v nich přechovávanými. Ukazuje principy a způsoby vyhledávání dat v dostupných databázích. Pozornost je věnována základním postupům při zpracování a archivaci obrazového a zvukového materiálu. Využívá znalosti informatiky získané v průběhu bakalářského studia a rozvíjí je.
Znalosti: Student v předmětu získá základní přehled o zpracovávání rozsáhlých databází a o možnostech jejich praktického využití v různých oblastech ve své odbornosti. Získá základní znalosti o počítačovém zpracování zvukových a obrazových materiálů.
Kompetence: Student je po absolvování předmětu schopen hodnotit dostupné zdroje informací. Umí analyzovat potřebný obsah datového skladu a základní procesy pro Business Intelligence firmy v oblasti mediálních komunikací. Je schopen zorganizovat využití základních prostředků pro hromadné zpracování dat, provádění statistických a jiných výpočtů zpracovávaných nad objemnějšími daty. Umí využívat obrazové a zvukové materiály pro moderní prezentaci.
Dovednosti: Získané znalosti a kompetence jsou základním předpokladem pro úspěšné uplatnění absolventa vysoké školy při výkonu manažerských funkcí na střední či vyšší úrovni managementu. Významná je zejména schopnost analyzovat situaci a zvolit optimální řešení při využívání prostředků ICT a IS pro hromadné zpracovávání dat.
Osnova
1. databáze, jejich založení a vedení, databázové transakce, databáze OLTP
2. struktura a založení datového skladu pro využití v mediální firmě
3. zabezpečení datového skladu, firewall, antivir, kryptografie
4. elektronické bankovnictví
5. návrh a zpracování statistických studií
6. počítačová podpora marketingového průzkumu
7. Business Intelligence
8. vyhodnocování údajů z informačních systémů, databáze OLAP
9. vyhodnocování požadavků a spokojenosti zákazníků a optimalizace řešení
10. vyhledávání důvěryhodných elektronických zdrojů
11. základy zpracování obrazu
12. základy zpracování zvuku
13. moderní formy prezentace
Literatura
    povinná literatura
  • CHROMÝ, Jan. Elektronické podnikání. 2. přeprac. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-96-5. info
  • CHROMÝ, Jan a Miloš SOBEK. Multimédia - hardware pro mediální a marketingové komunikace. 1. vyd. Praha: VŠH, 2003. ISBN 80-86578-40-2. info
    doporučená literatura
  • GÁLA, L.; POUR, J.; TOMAN, P. Podniková informatika. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-1278-4.
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní obchodní operace. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1590-2.
  • Seznam elektronických zdrojů je aktualizován a oznámen studentům na začátku semestru
Výukové metody
Studenti vypracují seminární práci formou případové studie. Součástí ústní zkoušky je obhajoba této studie. Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 39/8
Cvičení 26/0
Samostatná příprava 91/148
Celkem 156/156

Metody hodnocení
Součástí ústní zkoušky je diskuse o seminární práci - případové studii.
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 50/50
Ústní zkouška 50/50
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti Min. 80% účasti na cvičení PS
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace KS: 9 hod.
Povinný předmět.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012.