UCP:JA120 Anglický jazyk - Informace o předmětu
JA120 Anglický jazyk II.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2016
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Bartošová (přednášející)
Ing. Jan Bořkovec (přednášející)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Mičková (přednášející)
Marco McKee, BA (Hons) (cvičící) - Garance
- Mgr. Dana Kolářová, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- Program získávání jazykové kompetence navazuje na předmět JA110 Anglický jazyk, tudíž nutným předpokladem pro studium je úspěšné absolvování předmětu JA110 Anglický jazyk na dané jazykové úrovni. Studovaná jazyková úroveň je evidována v indexu studenta.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: doporučený ročník 4/1 - Mateřské obory/plány
- Management destinace cestovního ruchu (program UCP, MGR) (2)
- Management hotelnictví a lázeňství (program UCP, MGR) (2)
- Marketingové komunikace (program UCP, MGRE) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na úvodní kurz anglického jazyka zaměřeného na rozšíření znalostí obecného a profesního jazyka a jeho cílem je dále prohlubovat jazykové dovednosti na úrovni A2-C1 Společného evropského referenčního rámce zejména v oblasti managementu, marketingu, nových trendů v cestovním ruchu a dopravy. Seznamuje studenty s jazykovými prostředky v rámci uvedených témat a v návaznosti na JA 110 Anglický jazyk rozšiřuje přípravu studentů pro přijetí na pracovní praxi a do zaměstnání zejména o písemný projev (pracovní inzeráty, motivační dopis, strukturovaný životopis). Dále rozšiřuje schopnost vést obchodní korespondenci.
Znalosti: Student předmětu JA 12O Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou terminologií v oblasti trhu práce, problematiky lidských zdrojů, nových trendů v cestovním ruchu, marketingu a v dopravě zaměřenou zejména na potřeby manažerů. Osvojí si specifické prostředky ústní i písemné komunikace ve studovaném oboru.
Kompetence: Student bude absolvováním předmětu JA 120 schopen komunikovat v oboru, vhodným způsobem řešit situace na pracovišti v rovině ústní i písemné.
Dovednosti: Absolvováním předmětu JA 120 si student zdokonalí a rozšíří dovednosti podnikové komunikace v rovině ústní i písemné. Dokáže prezentovat své znalosti, číst základní odbornou literaturu v anglickém jazyce, informovat a diskutovat o pracovních podmínkách a profesním vývoji, vést lidi, řešit konflikty na pracovišti. Zvládne písemné dokumenty potřebné pro úspěšný vstup na trh práce. Spolu s dovednostmi získanými v předchozím kurzu student získá předpoklady pro práci v cizojazyčném prostředí. - Osnova
- 1. Event management – marketing pořádaných akcí, motivace k cestování – př. fam tripy
- 2. Týmová práce, komunikační prostředky pro vysvětlování a upřesňování informací, rychlé řešení problémů
- 3. Získávání pracovní praxe ve firmě – manažerské stáže (linioví manažeři), písemný projev – pracovní inzeráty, motivační dopis, strukturovaný životopis
- 4. Doprava – systém v České republice a ve světě
- 5. Komunikační dovednosti k popisu jízdních řádů, uspokojení potřeb zákazníka a jeho ochrana (sociální marketing)
- 6. Trvale udržitelný rozvoj cestovního ruchu – ekoturismus, agroturismus, zelený cestovní ruch – koncepce a definice
- 7. Ubytovací zařízení – ekologická odpovědnost (green hotels)
- 8 Dovednosti manažera – autorita, vedení podřízených, řešení konfliktů na pracovišti
- 9. Sociální cestovní ruch – podpora systému v Evropě a v České republice
- 10. Jazykové prostředky pro přípravu seminářů, vyjádření písemných doporučení
- 11. Marketing a propagace – SWOT analýza, jazykové prostředky v marketingu
- 12. Propagační techniky a podpora prodeje v cestovním ruchu
- 13. Shrnutí základní odborné komunikace v cestovním ruchu, marketingu, obchodním podniku a dopravě
- Literatura
- povinná literatura
- STRUTT, Peter. English for International Tourism, Upper-intermediate. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2391-6. info
- STRUTT, Peter. English for International Tourism, Intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-0352-9. info
- DUBICKA, I a M O KEEFE. English for International Tourism, Pre-intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2387-9. info
- doporučená literatura
- YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
- MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2004. info
- LANSKÁ, Dagmar a Markéta MATOUŠKOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví – gastronomie. 1. část. Praha: VŠH,, 2007. ISBN 978-80-86578-66-8. info
- Metody hodnocení
- Písemný test (min. 70%);
Účast na seminářích;
Aktivita v hodině - Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jedn
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 2|2|2, celkem 6.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2016/JA120