JA120 Anglický jazyk II.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2022
Rozsah
0/2/0. 2/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lucie Bartošová (cvičící)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (cvičící)
Jonathan Osuoha, M.Sc. (cvičící)
Mgr. Daniel Lang (cvičící)
Předpoklady
Program získávání jazykové kompetence navazuje na předmět JA110 Anglický jazyk, tudíž nutným předpokladem pro studium je úspěšné absolvování předmětu JA110 Anglický jazyk na dané jazykové úrovni. Studovaná jazyková úroveň je evidována v indexu studenta.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět navazuje na úvodní kurz anglického jazyka zaměřeného na rozšíření znalostí obecného a profesního jazyka a jeho cílem je dále prohlubovat jazykové dovednosti na úrovni A2-C1 Společného evropského referenčního rámce zejména v oblasti managementu, marketingu, nových trendů v cestovním ruchu a dopravy. Seznamuje studenty s jazykovými prostředky v rámci uvedených témat a v návaznosti na JA110 Anglický jazyk rozšiřuje přípravu studentů pro přijetí na pracovní praxi a do zaměstnání zejména o písemný projev (pracovní inzeráty, motivační dopis, strukturovaný životopis). Dále rozšiřuje schopnost vést obchodní korespondenci.

Znalosti: Student předmětu JA 120 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou terminologií v oblasti trhu práce, problematiky lidských zdrojů, nových trendů v cestovním ruchu, marketingu a v dopravě zaměřenou zejména na potřeby manažerů. Osvojí si specifické prostředky ústní i písemné komunikace ve studovaném oboru.

Kompetence: Student bude absolvováním předmětu JA120 schopen komunikovat v oboru, vhodným způsobem řešit situace na pracovišti v rovině ústní i písemné.

Dovednosti: Absolvováním předmětu JA120 si student zdokonalí a rozšíří dovednosti podnikové komunikace v rovině ústní i písemné. Dokáže prezentovat své znalosti, číst základní odbornou literaturu v anglickém jazyce, informovat a diskutovat o pracovních podmínkách a profesním vývoji, vést lidi, řešit konflikty na pracovišti. Zvládne písemné dokumenty potřebné pro úspěšný vstup na trh práce. Spolu s dovednostmi získanými v předchozím kurzu student získá předpoklady pro práci v cizojazyčném prostředí.
Osnova
  • 1. Event management – marketing pořádaných akcí, motivace k cestování – př. fam tripy
  • 2. Týmová práce, komunikační prostředky pro vysvětlování a upřesňování informací, rychlé řešení problémů
  • 3. Získávání pracovní praxe ve firmě – manažerské stáže (linioví manažeři), písemný projev – pracovní inzeráty, motivační dopis, strukturovaný životopis
  • 4. Doprava – systém v České republice a ve světě
  • 5. Komunikační dovednosti k popisu jízdních řádů, uspokojení potřeb zákazníka a jeho ochrana (sociální marketing)
  • 6. Trvale udržitelný rozvoj cestovního ruchu – ekoturismus, agroturismus, zelený cestovní ruch – koncepce a definice
  • 7. Ubytovací zařízení – ekologická odpovědnost (green hotels)
  • 8 Dovednosti manažera – autorita, vedení podřízených, řešení konfliktů na pracovišti
  • 9. Sociální cestovní ruch – podpora systému v Evropě a v České republice
  • 10. Jazykové prostředky pro přípravu seminářů, vyjádření písemných doporučení
  • 11. Marketing a propagace – SWOT analýza, jazykové prostředky v marketingu
  • 12. Propagační techniky a podpora prodeje v cestovním ruchu
  • 13. Shrnutí základní odborné komunikace v cestovním ruchu, marketingu, obchodním podniku a dopravě
Literatura
    povinná literatura
  • STRUTT, Peter. English for International Tourism, Upper-intermediate. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2391-6. info
  • STRUTT, Peter. English for International Tourism, Intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-0352-9. info
  • DUBICKA, I a M O KEEFE. English for International Tourism, Pre-intermediate. New edition. Essex: Pearson, 2013. ISBN 978-1-4479-2387-9. info
    doporučená literatura
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2004. info
  • LANSKÁ, Dagmar a Markéta MATOUŠKOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví – gastronomie. 1. část. Praha: VŠH,, 2007. ISBN 978-80-86578-66-8. info
Metody hodnocení
Písemný test - 100/100 (min.70%)
účast na seminářích (min.75%)
Aktivita v hodině
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jedn
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 2|2|2, celkem 6.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023.