UCP:MG001 Management - Informace o předmětu
MG001 Management
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2018
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Petr Čech, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Petr Čech, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jana Kalabisová, Ph.D. (cvičící)
Dr. Petr Krajáč, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Petr Čech, Ph.D.
Katedra managementu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program UCP, BC) (2)
- Management destinace cestovního ruchu (program UCP, BC) (2)
- Marketingové komunikace ve službách (program UCP, BCE) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět Management má za cíl seznámit studenty se základy teorie řízení podniku. Objasňuje základní principy rozhodování řídících pracovníků i procesy, které při řízení organizací používají. Pozornost je věnována také manažerské etice, profesním i osobnostním požadavkům kladeným na manažera či jejich vystupování na veřejnosti. Předmět studenty seznamuje se základy teorie manažerské komunikace, teorie konfliktů a jejich řešení či s funkcí strategického a operačního managementu. Významné je i připomenutí kontroly a krizového řízení v organizaci. Cílem předmětu je na základě výše uvedených teoretických základů připravit posluchače pro následné studium ekonomických předmětů, ale také pro úspěšný výkon manažerských funkcí po absolvování školy
Znalosti: Student získá základní přehled o řízení podniku, o úloze managementu a rozhodovacích procesech. Pozornost je věnována také vývoji teorií řízení a jejich aplikaci na praxi.
Schopnosti: Student by absolvováním předmětu měl být schopen orientovat se ve fungování podniků, jejich organizační struktuře, v rozhodovacích procesech a využívání informací v organizaci a úloze manažera ve firmě. Předmět tvoří základ uplatnění absolventa školy v hospodářských organizacích.
Dovednosti: Absolvování předmětu by mělo přispět ke schopnosti studenta orientovat se v činnosti managementu firem se zaměřením na služby, hotelnictví či cestovní ruch. Student v rámci výuky tohoto předmětu získává základní návyky vysokoškolského studia, učí se samostatné práci s literaturou a ostatními prameny. - Osnova
- 1. Vymezení pojmu management, vývoj teorie managementu.
- 2. Úloha managera (manažerské úrovně a role, manažerská kariéra, etické aspekty managementu).
- 3. Rozhodování jako součást řízení (typy rozhodování, jejich výhody a nevýhody).
- 4. Plánování (klasifikace plánů, stanovení cílů a priorit, zásady efektivního plánování).
- 5. Organizování a organizační architektura.
- 6. Řízení lidí.
- 7. Vedení lidí v organizacích.
- 8. Řízení implementace.
- 9. Úloha kontroly v řízení, krizové řízení a jeho typy.
- 10. Komunikace v řízení, formy a poruchy v komunikaci, komunikační dovednosti (vedení porad, asertivní komunikace, naslouchání, kladení otázek, neverbální komunikace).
- 11. Manažerské dovednosti (prezentace, vyjednávání, řízení času, obtížně zvládnutelní lidé, tvorba návrhů).
- 12. Strategický management.
- 13. Základy provozního managementu, změny a inovace ve vztahu k managementu.
- Literatura
- povinná literatura
- BLAŽEK, L. Management: Organizování, rozhodování, ovlivňování. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 200 s. ISBN 978-80-247-4429-2. info
- VEBER, Jaromír a kol. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. Dotisk 2. aktualiz. vydání. Praha: Management Press, 2014, 736 s. ISBN 978-80-7261-274-1. info
- doporučená literatura
- ARMSTRONG, M. a T. STEPHENS. Management a leadership. Praha: Grada, 2008, 268 s. ISBN 978-80-247-2177-4. info
- DONELLY, James H. a James L. GIBSON. Fundamentals of Management. 1. (dotisk). Praha: Grada, 2000, 824 s. ISBN 80-7169-422-3. info
- DRUCKER, P. F. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. Praha: Management Press, 2016, 304 s. ISBN 978-80-7261-397-7. info
- JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha managerských dovedností. Grada Publishing, a. s. Praha, 2006, 520 s. ISBN 978-80-247-1279-6. info
- VODÁČEK, Leo a OĹga VODÁČKOVÁ. Moderní management v teorii a praxi. 3. rozšířené vyd. Praha: Management Press, 2013, 360 s. ISBN 978-80-7261-232-1. info
- Výukové metody
- Student K-formy zpracuje seminární práci na zadané téma, které se váže na základní okruhy předmětu. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat odborný text a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog. Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
- Metody hodnocení
- Obsah předmětu:
Prezenční studium/Kombinované studium (hodin)
Přednášky - 26/15
Semináře - 13/0
Samostatná příprava - 61/85
Celkem - 100/100
Požadavky na zakončení:
Prezenční studium/Kombinované studium (váha v %)
Seminární práce - 0/40
Ústní zkouška - 100/60
Celkem - 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti - min. 75 % účast na seminářích (prez.) - Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 5|5|5 tj. 15h celkem.
- Statistika zápisu (léto 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2018/MG001