JA040 Anglický jazyk IV.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2019
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lucie Bartošová (cvičící)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (cvičící)
Christine McConnell (cvičící)
Mgr. Eva Mičková (cvičící)
Garance
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět JA040 Anglický jazyk navazuje na předmět JA030, ve kterém již došlo k prvotní kombinaci jazyka obecného a jazyka odborného. Znalost odborného jazyka je v předmětu JA040 dále rozvíjena, důraz je kladen na vytvoření automatizmů a zafixování získaných znalostí a dovedností v jazyce obecném, ale i jazyce odborném. Získané znalosti a dovednosti jsou dále rozvíjeny a shrnuty v navazujícím předmětu JA052 Anglický jazyk.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň A2-C1 Společného evropského referenčního rámce a nastínit základy odborného jazyka v oblasti hotelnictví a podnikatelského prostředí. Studenti si osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace v obecné rovině.

Znalosti: Student předmětu JA040 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v obecné rovině a v pracovním prostředí. Naučí se automaticky používat komunikační vzorce, aby byl schopen správně reagovat v běžných profesních situacích.
Během čtvrtého semestru si student prohloubí a zafixuje běžně používané gramatické jevy, běžnou slovní zásobu i odbornou terminologii.

Kompetence: Absolvováním předmětu JA 040 bude student schopen vhodným způsobem zareagovat na běžné situace, ale i na situace vyskytující se v pracovním procesu. Bude schopen v jazyce adekvátně vyjádřit vlastní názor a pohovořit na dané téma s použitím široké slovní zásoby.

Dovednosti: Absolvování předmětu JA040 naučí studenta navázat kontakt s jinými lidmi, pohotově reagovat v různých situacích, společenských i obchodních, které vyžadují výměnu informací. Bude umět získávat a poskytovat informace týkající se probraných témat. Student by měl být schopný v jazyce pohotově reagovat a s použitím široké slovní zásoby
Osnova
  • 1. Povolání, ideální povolání, slovní zásoba, tvoření nových slov, kolokace, vyjádření reálné a nereálné podmínky
  • 2. Rozhovor a techniky při něm používané, různé typy otázek, převedení rozhovoru do nepřímé řeči
  • 3. Popis pracovního postupu, předložky používané při popisu
  • 4. Interkulturní problémy mezinárodních společností, pochopení těchto problémů
  • 5. Různé možnosti dopravy, popis města, práce s novou slovní zásobou (kolokace, tématické skupiny, odvozování)
  • 6. Terminologie – správný význam termínů a následné správné použití
  • 7. Charitativní práce – možnosti, uplatnění, různé typy projektů a jejich popis
  • 8. Obchodní korespondence a její forma, slovní zásoba, užitečné fráze a obraty
  • 9. Správná a vhodná reakce při sociálním kontaktu, snaha předejít interkulturním nedorozuměním
  • 10. Zprávy a novinky ze světa politiky, ekonomiky a společnosti – forma, obsah, použitá slovní zásoba
  • 11. Firma či společnost – historie, současnost, prognóza do budoucnosti.
  • 12. Vyjádření názoru, souhlasu, nesouhlasu, pozitivní i negativní reakce
  • 13. Shrnutí gramatické a tématické části, zpětná vazba
Literatura
    povinná literatura
  • TAYLOR, L. International Express Student s Book Pre-Intermediate. Oxford: OUP, 2004. info
  • TAYLOR, L a K HARDING. International Express Intermediate. Oxford:: OUP, 2005. info
  • APPLEBY, R a F WATKINS. International Express, Upper-intermediate. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459787-6. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2004. info
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP, 2006. info
    neurčeno
  • LANSKÁ, Dagmar a Markéta MATOUŠKOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví – gastronomie. 1. část. Praha: VŠH,, 2007. ISBN 978-80-86578-66-8. info
Výukové metody
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených na pravděpodobné životní situace. Komunikace se rozvijí ve všech běžných situacích. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti. Důraz je dále kladen na odborný jazyk, to znamená schopnost reagovat nejen v běžné životní situaci, ale i v profesním životě.
Metody hodnocení
Písemný test min. 70%;
Účast na seminářích (min 75%);
Aktivita v hodině
Navazující předměty
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání, které se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 2|2|2, celkem 6.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.