EKE65 Revenue Management

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2020
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Kwasi Asare Baffour Danquah (cvičící)
doc. Ing. Martin Petříček, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
The aim of the course is to provide knowledge and skills in the field of price management and hotel costs from the point of view of revenue management.
Osnova
  • 1. Introduction to Revenue Management 2. The strategic importance of the hotel price 3. Product value, value relationship, price and product quality 4. Differentiated valuation 5. Obligations of the revenue manager in the hotel, ethical aspects of revenue management 6. Forecast demand 7. Calculation of examples for demand forecast, hotel demand forecast 8. Cost management and hotel prices 9. Overbooking and overbooking at the hotel 10. Management of distribution channels in the hotel 11. Evaluation of the efficiency of the hotel's revenue management 12. Revenue management at the hospitality facility
Literatura
    povinná literatura
  • Ivanov, Stanislav (2014). Hotel Revenue Management: From Theory to Practice. Varna: Zangador. ISBN: 978-954-92786-3-7
Výukové metody
Lectures and presentations of case studies
Metody hodnocení
Final test (100 %)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, zima 2022, léto 2024.