HO173 Aktuální trendy v hotelnictví

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2020
Rozsah
0/2/0. 3-3-0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět seznamuje studenty s aktuálními trendy a dobrými praktikami z odborné praxe v oblasti hotelnictví, gastronomie a cestovního ruchu. Dále studentům poskytuje relevantní zdroje a návod pro vyhledávání a kontinuální sledování trendů v jednotlivých oblastech oboru hospitality. Studenti budou seznámeni s ekonomickými trendy a jejich dopadem na obor hotelnictví, trendy v hotelovém marketingu, prodeji hotelových kapacit, poznávání chování zákazníků a jejich současnou segmentaci.
Výstupy z učení
Znalosti: Student získá základní přehled o aktuálních trendech v oboru hotelnictví a jeho jednotlivých oblastech. Schopnosti: Po absolvování budou studenti schopni vyhledávat současné trendy, které ovlivňují trh hotelnictví, budou schopni tyto trendy a informace kriticky analyzovat a implementovat do praxe. Díky tomu budou moci významně ovlivňovat celkovou konkurenceschopnost hotelu a zvyšovat tak svoji profesní kvalifikaci. Dovednosti: Student se po absolvování předmětu dokáže orientovat v nepřeberném množství informací, které mají či nemají přímou souvislost a vliv na studovaný obor, dokáže jednotlivé informace analyzovat a využívat v odborné praxi pro zlepšování konkurenceschopnosti podnikatelských subjektů.
Osnova
  • 1. Úvod do trendu v hotelnictví, cestovním ruchu a gastronomii. 2. Jak porozumět aktuálním trendům? 3. Aktuální trendy v cestovním ruchu a jejich vliv na hotelnictví. 4. Vývoj současných trendů v oblasti stravovacích služeb. 5. Ekonomické trendy a jejich vliv na oblast hotelnictví. 6. Sdílená ekonomika v hotelnictví. 7. Trendy v provozu ubytovacích zařízení a prodej jejich kapacit. 8. Trendy v hotelovém marketingu. 9. Využívání sociálních sítí v hotelovém marketingu. 10. Moderní způsoby propagace a prodeje v oblasti hotelnictví. 11. Nové způsoby segmentace zákazníků a jejich základní rysy. 12. Predikce budoucího stavu oboru a jeho jednotlivých součástí. 13. Shrnutí učiva.
Literatura
    povinná literatura
  • HÁN, Jan, Štěpán CHALUPA, Zdena LUSTIGOVÁ, Jaromír PAŽOUT, Petr ŠALDA a Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, svazek třetí: Online marketing. první. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 312 s. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 3. ISBN 978-80-7552-888-9. info
    doporučená literatura
  • German Convention Bureau. 2017. Meetings and Conventions 2030: A study of megatrends shaping our industry
Metody hodnocení
Závěrečný test znalostí
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, léto 2021, zima 2021, zima 2022.