UCP:MK142 Strategický marketing - Informace o předmětu
MK142 Strategický marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2020
- Rozsah
- 2/0/0. 4-4-0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Předmět Strategický marketing navazuje na základní znalosti marketingu, jakož i na znalosti z oblasti managementu, ekonomie a podnikové ekonomiky, psychologie, práva a jiných vědních disciplín a oborů, a tyto znalosti významně rozšiřuje. Cílem předmětu je objasnění významu strategického řízení a jeho jednotlivých fází, úlohy vizí, misí, strategických cílů, cílů jednotlivých funkčních oblastí a vzájemných souvislostí strategického řízení se strategickým marketingem. Důraz je kladen na správný výběr cílových trhů a strategicky důležitých segmentů trhu. Soustřeďuje se na objasnění procesu tvorby marketingových cílů a vypracování marketingových strategií vedoucích k naplnění marketingových cílů.
- Výstupy z učení
- Znalosti: Student je schopen porozumět procesu strategického marketingového řízení a jeho úloze v podniku/organizaci. Schopnosti: Student je schopen navrhnout strategie vedoucí k dosažení stanovených cílů. Dovednosti: Student umí vysvětlit důležitost strategického marketingu pro život firem, odborně popsat jednotlivé fáze strategického marketingového řízení a pochopit důležitost marketingového myšlení.
- Osnova
- Osnova: 1. Strategické řízení firem a organizací. 2. Strategický marketing. 3. Vzájemné vazby mezi strategickým řízením a strategickým marketingem. 4. Rozvoj a plánování strategického marketingu. 5. Marketingová situační analýza. 6. Specifické metody marketingové situační analýzy. 7. Cílové trhy, proces výběru cílových trhů, strategické segmenty. 8. Strategické marketingové cíle. 9. Marketingové strategie – příprava, formulování a vyhodnocování marketingových strategií. 10. Formulování marketingových programů. 11. Marketingový mix. 12. Marketingové strategie v oblasti marketingového mixu. 13. Strategický marketing v praxi podniků a organizací. Povinná: JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. upravené a rozšířené vydání. Praha: Grada Publ. 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-9. Doporučená: FOTR, J., VACÍK, E., SOUČEK, I., ŠPAČEK, M., HÁJEK, S. Tvorba strategie a strategické plánování. Praha: Grada Publ., 2012. 381 s. ISBN 978-80-247-3985-4. HANZELKOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., ODEHNALOVÁ, D., VYKYPĚL, O. Strategický marketing. Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck 2009. 170 s. ISBN 978-80-7400-120-8. KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publ. 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2. MEFFERT, H. Marketing management. Praha: Grada Publ. 1996. 552 s. ISBN 80-7169-329-4. TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Malý výkladový slovník marketingu. 2. vydání. Praha: A plus 1999. 168 s. ISBN 80-902514-1-2. VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada Publ. 2014. 296 s. ISBN 978-80-247-4843-6. Studijní opora: JAKUBÍKOVÁ, D. Marketingové strategie. Praha: VŠH, 2012. 42 str. ISBN 978-80-87411-50-6.
- Metody hodnocení
- Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2020/MK142