BM2022MAV Marketingový výzkum

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2022
Rozsah
2/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc. (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Marketingový výzkum
Typ předmětu PZ doporučený ročník / semestr 2/4
Rozsah studijního předmětu 2+2/týden
př./cv. hod. 26/26 kreditů 5
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednášky/cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta písemná zkouška
.
Garant předmětu prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc.
Zapojení garanta do výuky předmětu Koordinace obsahové i formální stránky přípravy výuky. Zásadní nebo nová témata přednáší vždy garant předmětu. Podíl na stanovení obsahu a úrovně kontrolních testů. Spoluúčast na zpracování studijních opor.
Vyučující

Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
prof. PhDr. Miroslav Foret, CSc. přednášející 55 %
cvičící 50 % přednášející 55 %, cvičící 50 % přednášející 55 %,
cvičící 50 %
Mgr. Miroslava Manová přednášející 45 %, cvičící 50 % přednášející 45 %, cvičící 50 % přednášející 45 %, cvičící 50 %

Stručná anotace předmětu
Cílem předmětu je uvedení problematiky metodologie marketingového výzkumu, zaměřené na správné zadávání projektů a na zpracování podkladů k vlastní analýze předmětných oblastí. Kurz plní též obecně metodologické funkce, slouží k rozvoji základních vědeckých a především analytických dovedností v oblasti získávání dat a jejich vyhodnocení pro potřeby řízení. Důraz je též kladen na představení jednotlivých metod a technik, organizaci výběrových šetření, procesy zpracování dat a analýzu vztahů. Záměrem je poskytnout obecný teoretický i praktický návod k analýze sociálně-ekonomického prostředí a různé způsoby uchopení problému

Hlavní témata předmětu:
• Empirie a teorie jako dvě úrovně vědeckého poznání reality.
• Marketingový výzkum – historie, význam a druhy.
• Marketingový výzkum jako proces.
• Předmět výzkumu - problémová situace jako východisko výzkumu a cíle výzkumu.
• Hypotézy, proces operacionalizace, kvantifikace a měření.
• Struktura metodologie – techniky a metody výzkumu.
• Technika experimentu a pozorování.
• Technika dotazování.
• Objekt výzkumu - organizace výběrových šetření, problém reprezentativity.
• Sběr dat v terénu a kontrola práce v terénu a příprava dat na zpracování.
• Zpracování dat a analýza vztahů.
• Interpretace výsledků.
• Praktická doporučení a prezentace výsledků.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
MCDANIEL, CAEL, D., GATES, R. H. Marketing research essentials. 8th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2013. xxiv, 452 s. ISBN 978-1-118-24932-1.
FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 159 s., ISBN 80-247-0385-8.
HARRISON, M. et al. Market Research in Practice: An Introduction to Gaining Greater Market Insight, 3rd ed. Kogan Page, 2016. ISBN 978-0749475857.

Doporučená:
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. 304 s., ISBN 978-80-247-3527-6.
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 4., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.
FORET, M. Marketing pro začátečníky. 1. vyd. Brno: Edika, 2012. viii, 184 s. ISBN 978-80-266-0006-0.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 16 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 16 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2024.