BM2022SMM Social media marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2022
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Adam Zbiejczuk (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Social Media Marketing
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 2/4
Rozsah studijního předmětu 0+2/týden
př./cv. hod. 0/26
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zápočet na základě průběžného hodnocení Forma výuky cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Písemný test + praktická aplikace poznatků při návrhu a implementaci social media strategie
.
Garant předmětu Mgr. Adam Zbiejczuk (P)
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu témat, dále stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující
Mgr. Adam Zbiejczuk (cvičící 100 %)
Stručná anotace předmětu
Výuka studijního předmětu probíhá na pozadí teoreticko-aplikačního rámce zaměřeného na kanály sociálních médií. Student nabude teoretické poznatky, osvojí si odbornou terminologii a získá zkušenosti z oblasti komunikace subjektů v prostředí sociálních médií. Úspěšný absolvent předmětu je schopen samostatného výběru social media kanálů, analýzy, návrhu, implementace, evaluace a následné optimalizace social media komunikační strategie. Student se orientuje v nástrojích pro tvorbu obsahu, je znalý pravidel komunikace na sociálních sítích, jejich potenciálu z hlediska PR, krizové komunikace, má přehled v relevantních analytických nástrojích a disponuje poznatky o metrikách, jakož i jejich významu ve vztahu k cílům komunikace.

Hlavní témata předmětu:
• Ukotvení marketingu v sociálních médiích v rámci komplexního konceptu digitálního marketingu.
• Sociální média a sociální sítě, benefity sociálních médií z hlediska značky (rozpoznání, autorita, loajalita, akvizice, komunita a její význam, globální dosah, nástroje obsahového marketingu, virality, video, vizualita, text).
• Případové studie social media strategií. (Organický a placený marketing, typy typy placených kampaní - CPC, CPI, CPA, boostovaný post, podpořený post, social media optimalizace, principy efektivního engagementu).
• Facebook Business Manager (publikum, statistiky, správce reklam, reklama v obsahové síti, Facebook, Instagram).
• Facebook marketing, Instagram marketing (persóny, segmenty, typy kampaní, obsahový plán, možnosti publikování, formáty, média, vizuál).
• Kategorie cílů v social media marketingu (povědomí, zvažování, konverze).
• Metriky sociálních médií, formulace KPI a KGI (v návaznosti na busines cíle a social media cíle).
• Analýza publika (tvorba person), analýza konkurence, audit sociálních médií (dostupné placené i freeware analytické nástroje), segmentace, targeting, insight kampaně.
• Výběr social media kanálů, kreativní strategie, tvorba harmonogramu, obsahová matice / mix (EDUCATE - entertain - promote).
• Umělá inteligence, chatboty jako konverzační asistenti a možnosti využití rozšířené a virtuální reality v prostředí sociálních médií.
• Příprava a návrhy strategie a online taktik.
• Měření a statistika na sociálních médiích.
• Prezentace strategie, diskuse, návrhy na optimalizaci a doporučení před implementací, vyhodnocení předmětu a zápis kreditů.

Studijní literatura a studijní pomůcky
CARVILL, M. Get Social. Social Media Strategy & Tactics for Leaders. Kogan Page. 2018. 242 p. ISBN 978-0-7494-8255-8.
CHAFFEY, D. Digital Marketing. Pearson. 2016, 6th edition, 702 p. ISBN 978-1-292-07764-2.
RUSSEL, M. A. Minig the Social Web. O´REILLY. 2011. 1st edition. 332 p. ISBN 978-1-449-38834-8.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2024.