UCP:JN120 Německý jazyk II. - Informace o předmětu
JN120 Německý jazyk II.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Kateřina Homutová (cvičící)
- Předpoklady
- Program získávání jazykové kompetence v jednotlivých jazykových skupinách je přizpůsoben úrovním A2 – B2 (dle Evropského referenčního rámce pro jazyky). Aktuálně studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému a při hodnocení v indexu studenta.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na úvodní seminář německého jazyka JN110 zaměřeného na základy profesní komunikace. Jeho cílem zůstává pochopení složitějších gramatických jevů a zdokonalení praktických komunikačních dovedností při současném zvládnutí odborné terminologie. Zaměřuje se tentokrát zejména na odbornou komunikaci z oblasti podnikového managementu a marketingu.
Znalosti: Student si má v předmětu JN120 prohloubit a rozšířit své dosavadní znalosti a seznámit se základní terminologií z oblasti podnikového managementu, jazyka peněz a marketingových komunikací . Získá přehled o zvyklostech personálního řízení a organizačním chodu německé firmy.
Kompetence: Po absolvování předmětu JN120 má být student schopen vhodným způsobem vyřešit běžné situace na pracovišti týkající se zejména pracovních kompetencí, organizace práce, osobního rozvoje i kolegiálních vztahů. Měl by též ovládat jazykové prostředky pro komunikaci z pozice managementu a být seznámen s některými základními formami marketingových komunikačních prostředků. Kromě toho má prokázat schopnost zpracovat zadaný úkol na základě informačních zdrojů v daném jazyce a získané informace adekvátně prostředkovat svým kolegům.
Dovednosti: Konkrétně má absolvent předmětu JN120 umět: formulovat své nároky ve vztahu k práci a pracovnímu prostředí ; vést dialog s nadřízeným o náplni práce; řešit všední pracovní situace na kolegiální rovině; vyjádřit názor, požadavek, souhlas, odmítnutí, návrh řešení; formulovat rozhodnutí a plány; používat argumenty; vyhledat si informace v německých médiích, zpracovat je a prezentovat v zadané formě plénu. - Osnova
- Pracovní prostředí a podmínky (formulace očekávání a přání)
- Motivace a hodnocení zaměstnanců (rozhovory s nadřízeným; profesní dráha)
- Pracovní vztahy, typy spolupráce, konfliktní situace
- Organizace práce (popis kompetencí; delegování úkolů ; rozkazy, resp. prosby; vyjádření souhlasu, resp. odmítnutí)
- Pracovní porada (inovace a změny; plány a návrhy)
- Hodnocení, bilance (vyjádření spokojenosti, resp. nespokojenosti)
- Marketingový plán (formulace rozhodnutí , změn, opatření)
- Popis procesu, časového sledu událostí
- Jazyk peněz (příjmy a výdaje; způsoby a druhy plateb; základní transakce v bance)
- Organizace pracovní cesty ( doprava , trasa, kalkulace, termíny, rezervace)
- Vybrané turistické destinace a atrakce v Německu, Rakousku a Švýcarsku
- Studentské prezentace - vhodný způsob propagace viz téma č.11
- Souhrnné opakování gramatických jevů příslušných lekcí
- Literatura
- povinná literatura
- BECKER, N, J BRAUNERT a W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Lehrbuch. nakl. Klett: nakl. Klett, 2005. info
- BECKER, N, J BRAUNERT a W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart: nakl. Klett, 2006. info
- BECKER, N a J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 4 Kursbuch + Arbeitsbuch. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. info
- BECKER, N a J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 3. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. ISBN 978-3-19-301590-7. info
- doporučená literatura
- BERGLOVÁ, E. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-441-4. info
- Výukové metody
- Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména na manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturální odlišnosti.
- Metody hodnocení
- Prezenční student: - písemný test (min. 70%), při vyhodnocení bude přihlédnuto k úspěšnému splnění jednotlivých částí testu;
- aktivní účast na seminářích (min. 75%);
- příprava a přednesení cizojazyčné prezentace
Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (převážně korespondence), které se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskuteční během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou udělení zápočtu. - Informace učitele
- Povinná:
BECKER, N.; BRAUNERT, J.; SCHLENKER, W.: Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Lehrbuch, Stuttgart , nakl. Klett, 2005, ISBN-10 3-12-675745-4 (PS - cílová úroveň B2)
BECKER, N.; BRAUNERT, J.; SCHLENKER, W.: Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Arbeitsbuch, Stuttgart , nakl. Klett, 2004, ISBN-10 3-12-675746-1 (KS - cílová úroveň B2)
BECKER, N., BRAUNERT, J.: Alltag Beruf & Co. 4 Kursbuch + Arbeitsbuch, Ismaning, Hueber Verlag, 2010, ISBN 978-3-19-301590- 6 (PS - cílová úroveň B1)
BECKER, N., BRAUNERT, J.: Alltag Beruf & Co. 3 Kursbuch + Arbeitsbuch, Ismaning, Hueber Verlag, 2010, ISBN 978-3-19-301590- 7 (PS - cílová úroveň A2)
Doporučená:
BERGLOVÁ, E.: Moderní gramatika němčiny, nakl. Fraus (výklad + cvičení), Plzeň , Fraus, 2006, ISBN 80-7238-441-4 (KS, PS - všechny úrovně) - Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zápočet je nutno složit do konce zkouškového období daného semestru
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: 2; KS: 2-2-2, celkem 6.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2022/JN120