BM2022CMA Content marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2023
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Filip Huněk, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Oľga Púchovská, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Oľga Púchovská, Ph.D. (cvičící)
Předpoklady
Předmět je určen zejména studentům a studentkám se specializací Řízení digitálního marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Studijní předmět je koncipován způsobem, aby co nejpřesněji definoval obsahový marketing, jeho základní principy, nástroje a postupy.
Výstupy z učení
Koncept výuky směřuje k osvojení si potřebných teoretických základů content marketingu s přesahem do praxe, tj. studenti budou nabyté teoretické poznatky přímo aplikovat při přípravě reálných Brief z prostředí content marketingové agentury.
Osnova
  • Hlavní témata předmětu: • Úvod do content marketingu: vývoj, cíle, principy obsahového marketingu, součást SEO strategie. • Plánování contentu: obsahový audit, analýza konkurence, proces tvorby kvalitního obsahu, zdroje informací (app.buzzsumo.com, most-popular.alltop.com a další). • Persona: proces tvorby person, cílová skupina vs. persona, tón komunikace (tone of voice). • Tvorba obsahu: obsahový tým (člověk tvořivý, publikační, zodpovědný), téma, klíčová slova, nástroje plánování, keywords, redakční kalendář a jeho tvorba. • Distribuce obsahu: typ obsahu (článek na blogu, e-book, case study, video, landing page, stránka služby, webinář, PR článek, guest blog post a další), kanály, organický dosah. • Propagace obsahu: placené formy propagace, Public Relations, Media Relations. • Vyhodnocení efektivity obsahu: cíle obsahové strategie a metriky (konverze, návštěva, embeds, shlédnutí a další). • Nativní textový content: content marketing vs. nativní reklama. • Chyby content marketingu.
Výukové metody
Přednášky / workshopy / prezentace
Metody hodnocení
Přepoklady k atestování: Zkouška Podmínky složení zkoušky a/ Povinně: Vypracování contentové strategie vybrané organizace/značky/aktivity Prezentace strategie v rámci kurzu (11., 12. + 13. týden) b/ Dodatkově: Aktivita v hodinách
Informace učitele
Název studijního předmětu Content marketing
Typ předmětu PVP - A doporučený ročník / semestr 2/4
Rozsah studijního předmětu 1+1/týden
př.+cv. hod. 13/13
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednášky/
cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta praktický výstup + písemná zkouška (test)
.
Garant předmětu PhDr. Oľga Púchovská, PhD.
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky.
Vyučující
PhDr. Oľga Púchovská, PhD. (přednášející 100 %)
Mgr. Štefan Švec (cvičící 50 %)
Mgr. Adam Zbiejczuk (P) (cvičící 50 %)
Stručná anotace předmětu
Studijní předmět je koncipován způsobem, aby co nejpřesněji definoval obsahový marketing, jeho základní principy, nástroje a postupy. Koncept výuky směřuje k osvojení si potřebných teoretických základů content marketingu s přesahem do praxe, tj. studenti budou nabyté teoretické poznatky přímo aplikovat při přípravě reálných Brief z prostředí content marketingové agentury.

Hlavní témata předmětu:
• Úvod do content marketingu: vývoj, cíle, principy obsahového marketingu, součást SEO strategie.
• Plánování contentu: obsahový audit, analýza konkurence, proces tvorby kvalitního obsahu, zdroje
informací (app.buzzsumo.com, most-popular.alltop.com a další).
• Persona: proces tvorby person, cílová skupina vs. persona, tón komunikace (tone of voice).
• Tvorba obsahu: obsahový tým (člověk tvořivý, publikační, zodpovědný), téma, klíčová slova,
nástroje plánování, key words, redakční kalendář a jeho tvorba.
• Distribuce obsahu: typ obsahu (článek na blogu, e-book, case study, video, landing page, stránka
služby, webinář, PR článek, guest blog post a další), kanály, organický dosah.
• Propagace obsahu: placené formy propagace, Public Relations, Media Relations.
• Vyhodnocení efektivity obsahu: cíle obsahové strategie a metriky (konverze, návštěva, embeds,
shlédnutí a další).
• Nativní textový content: content marketing vs. nativní reklama.
• Chyby content marketingu.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
PULIZZI, J. Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break through the Clutter, and Win More Customers by Marketing Less. New York: McGraw-Hill Education, 2013. 352 s. ISBN 978-0071819893.
ŘEZNÍČEK, J., PROCHÁZKA, T. Obsahový marketing: Nakrmte internet svým obsahem. Praha: Computer Press, 2014. 224 s., ISBN 978-8025141526.

Doporučená:
MICHÁLEKOVÁ, J., ŠULIK, M. Sprievodca Content marketingom. Bratislava: Visibility. 2014. 49 s. Dostupné on-line: .
REVELLA, A.Buyer Personas: How to Gain Insight into your Customer´s Expectations, Align your Marketing Strategies, and Win More Business. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2015. 240 s. ISBN 978-1118961506.
SCOTT, D. M. The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. 5. akt.vyd. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2015. 480 s. ISBN 978-1119070481.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2024.