MA133 E-Business v sektoru HORECA

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2023
Rozsah
0/2/0. 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jaromír Pažout (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu E-business v oboru HORECAje rozšíření teoretických znalostí problematiky elektronického podnikání v hotelnictví, gastronomii a cestovním ruchu, získání praktických dovedností spojených s tvorbou, aktualizací a propagací webových stránek vybrané organizace.
Výstupy z učení
Znalosti: Student získá základní znalosti elektronického podnikání se zaměřením na e-marketing. V rámci kurzu tak získá znalosti o tvorbě webových stránek, optimalizaci distribuční strategie ubytovacího zařízení, optimalizaci obsahu a struktury webových stránek, reklamě a propagaci na sociálních sítích a vyhledávačích a e-mail marketingu. Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi tvorbu online marketingového obsahu a propagace. Student je schopen tvořit a spravovat online marketingové nástroje a využít je pro získání lepších pracovních výsledků. Dovednosti: Student umí vytvořit a aplikovat výstupy marketingové analýzy pro tvorbu webových stránek společnosti v cestovním ruchu. Umí vytvořit samotné webové stránky pomocí dostupných nástrojů a šablon, jejich obsahovou strukturu a strategii. Dále student získá praktické dovednosti kreativního a reklamního psaní, a také online marketingu (Search Engine Marketing a marketing na sociálních sítích).
Osnova
  • 1. Základní pojmy a vztahy v elektronickém podnikání. 2. Databáze, jejich založení a vedení, databázové transakce, systémy OLTP. 3. Procesy Business Intelligence. 4. Analytické procesy OLAP, multidimenzionální databáze. 5. Druhy elektronického podnikání B2B, B2C, B2E, B2R. 6. Podnikové informační procesy – systémy ERP. 7. Řízení dodavatelských řetězců – systémy SCM. 8. Řízení vztahů se zákazníky – systémy CRM. 9. Spojování systémů – synergické efekty. 10. Obousměrné marketingové komunikace se zákazníky v elektronickém prostředí, elektronický průzkum trhu. 11. Ochrana dat – hodnocení bezpečnostních rizik a hrozeb, ochrana před nimi. 12. Elektronické bankovnictví – druhy, možnosti, trendy. 13. Možnosti hodnocení elektronických obchodů.
Literatura
    povinná literatura
  • GREFEN, P. Mastering e-Business. New York: Routledge, 2010. info
  • GÁLA, Libor, Jan POUR a Zuzana ŠEDIVÁ. Podniková informatika. 2. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2009, 496 s. ISBN 978-80-247-2615-1. info
    doporučená literatura
  • CHALUPA, Š. E-business v sektoruHORECA. Dostupné v IS VŠH.
  • VEBER, J. a J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
Metody hodnocení
Studenti zpracovávají semestrální práci, která reflektuje probíraná témata a aplikuje teoretické základ na praktický příklad. Student je hodnocen na základě semestrální práce a její obhajoby.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024.