UCP:BM2011VKM Vybrané kapitoly z marketingu - Informace o předmětu
BM2011VKM Vybrané kapitoly z marketingu
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Ľudovít Hajduk, Ph.D. (přednášející)
Dávid Melas, MPhil (přednášející)
Jozef Ftorek, M.A. (cvičící) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Informace učitele
- Název studijního předmětu Vybrané kapitoly z marketingu
Typ předmětu ZT doporučený ročník / semestr 1/1
Rozsah studijního předmětu 2+1/týden
př./c hod. 26/13
př./cv. kreditů 5
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence -----
Způsob ověření studijních výsledků průběžná kontrola, závěrečný zápočet a zkouška Forma výuky přednášky/ cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Během semestru je jak ústní, tak i písemnou formou průběžně ověřováno a hodnoceno, jak a nakolik studenti pochopili a hlavně dokážou prakticky zvládnout probíranou látku. Navíc mají možnost vlastních prezentací konkrétních praktických příkladů probíraných témat. Hodnocení je podkladem pro udělení zápočtu a zároveň je také součástí výsledné známky z předmětu.
Zapojení garanta do výuky předmětu Koordinace obsahové i formální stránky přípravy výuky. Zásadní nebo nová témata přednáší vždy garant předmětu. Podíl na stanovení obsahu a úrovně kontrolních testů. Spoluúčast na zpracování studijních opor.
Stručná anotace předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingového managementu a naučit je prakticky používat jeho nástroje jako jsou marketingové strategie, marketingový plán, analýza prostředí, analýza portfolia, segmentace trhu, marketingový mix apod. Důležitou součástí je metodologická podstata marketingového informačního systému (MIS). Získané znalosti jsou vhodné pro rozvoj manažerských a podnikatelských dovedností. Pozornost bude věnována konkrétním příkladům využití marketingových nástrojů a postupů v praxi.
Hlavní témata předmětu:
• Základní principy a význam marketingu.
• Marketingový management.
• Marketingové strategie.
• Marketingový plán.
• Marketingové prostředí a jeho analýza.
• Analýza portfolia.
• Marketingová informační soustava.
• Chování zákazníka.
• Segmentace trhu.
• Marketingový mix.
• Mezinárodní marketing.
• Marketing služeb a marketing místního rozvoje.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
FORET, M. Marketing pro začátečníky. 3. vydání. Brno: Computer Press, a.s., 2012. 174 s. ISBN 978 80 251 1942 6.
FORET, M. Marketingové řízení místního rozvoje. 1. vyd., Ostrava: KEY Publishing, 2016, 81 s., ISBN 978 – 80 – 7418 – 266 – 2.
Doporučená:
FORET, M. a kol. Marketing v regionálním rozvoji. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2013. 148 s. ISBN 978-80-7375-770-0
FORET, M. a kol. Marketing in regional development. Brno: Mendel University in Brno, 2013. 140 s. ISBN 978-80-7375-812-7.
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing, Strategické trendy. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing Management. 15 ed., Pearson Education – Prentice Hall, 2015, 832 s. ISBN 9781292092621.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 12 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 12 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2024/BM2011VKM