UCP:MG023 Psychologie - Informace o předmětu
MG023 Psychologie
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2010
- Rozsah
- 2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Ivana Petřeková (přednášející)
doc. PhDr. Milada Šmejcová, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Milada Šmejcová, CSc.
Katedra managementu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Marketingové komunikace ve službách (program UCP, BCE) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je uvedení studenta do problematiky psychologie, pochopení jejího postavení a významu v systému soudobých věd, využití její metodologické funkce nejen v oblasti rize odborné, ale i v širokém spektru praktických činností vůbec, manažerské praxe studovaného oboru pak zvláště. Analýza základních psychologických kategorií umožňuje pochopení specifičtějších témat sociální psychologie, psychologie osobnosti, psychologie práce a osobnosti, psychologie zdraví. Studenti jsou vedeni k uvědomění mimořádně výrazných nároků na profil osobních vlastností vedoucího pracovníka studovaného oboru.
- Osnova
- 1) Historie a současnost základních směrů psychologického myšlení. 2) Metodologie a metody psychologie, jejich využití v tvůrčí činnosti studovaného oboru. 3) Osobnost, její struktura, vývoj a dimenze. 4) Schopnosti a vlohy. Druhy schopností určené faktorovou analýzou - dimenze vnímání, psychomotoriky a inteligence. Uplatnění emoční inteligence ve službách CR. 5) Temperament, soudobé metody jeho zkoumání, temperamentové dimenze obecného chování, emocionálního prožívání, sociálního chování, maskulinity a feminity. 6) Motivace, základní psychologické kategorie motivů, problém demotivace a frustrace, pracovní spokojenost. 7) Inteligence a tvořivost. Projevy, účinky a složitosti jednotlivých typů inteligence a jejich kombinace u jednotlivce. 8) Sociální interakce, postoje, role chování ve studovaném oboru. 9) Dynamismy adaptace - možnosti a problémy ve studovaném oboru. 10) Poznávání a charakterizace osobnosti - metody praktického poznávání lidí nutné pro vedoucího pracovníka oboru. 11) Poradenská psychologie práce. Úloha a význam psychologického poradenství v osobním a profesionálním životě jedince zaměstnaného ve službách CR. 12) Sumarizující interaktivní diskuse k probranému učivu. 13) Psychologický film. Analýza psychiky jednotlivých postav, příčin jejich chování a činů.
- Literatura
- povinná literatura
- PAUKNEROVÁ, D. a kol.: Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha, Grada 2006. ISBN 80-7178-983-6
- doporučená literatura
- SMÉKAL, V.: Pozvánka do psychologie osobnosti. II. aktualizované vydání, Brno, Barrister 2009. ISBN 8-71-78-553-9
- Výukové metody
- interaktivní přednáška a interaktivní diskuse
- Metody hodnocení
- oponentura zadané seminární práce, jeden teoretický okruh
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: ústní zkouška - oponentura seminární práce a teoretický zkušební okruh
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (zima 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2010/MG023