JA030 Anglický jazyk III.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2011
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jan Bořkovec (cvičící)
Donna Dvorak, M.A. (cvičící)
Mgr. Kateřina Elisová (cvičící)
Mgr. Libuše Fojtová (cvičící)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Mičková (cvičící)
Garance
Donna Dvorak, M.A.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět JA 030 Anglický jazyk navazuje na kurz výuky angličtiny v předmětu JA 020 v kterém dojde k prolínání obecného jazyka s jazykem zaměřeným na jednotlivé obory studované na škole. Získané znalosti a dovednosti jsou dále rozvíjeny a shrnuty v navazujícím předmětu JA 042 Anglický jazyk.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň A1-C1 Společného evropského referenčního rámce a osvětlit základy odborného jazyka v oblasti podnikatelských aktivit ve službách zejména cestovního ruchu Studenti si obecně vzato osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace.

Znalosti: Student předmětu JA 030 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v obecné rovině a v pracovním prostředí.Zvládne nejobecnější fráze, aby byl připraven řešit náležité očekávané situace týkající se dané problematiky. Během třetího semestru si prohloubí a zdokonalí základy nejrozšířenějších gramatických jevů,které si musí osvojit.

Kompetence: Absolvováním předmětu JA 030 bude student schopen vhodným způsobem reagovat na možné a pravděpodobné situace vyskytující se v pracovním prostředí.Bude schopen v jazyce pohovořit o probraných tématech s využitím vlastního úsudku týkajícího se daného předmětu.

Dovednosti: Absolvování předmětu JA 030 pomůže studentovi umět navázat kontakt s lidmi a partnery a pohotově reagovat v rozličných situacích ,které plynou z každodenních kontaktů v běžném a profesním životě a dotýkají se probrané problematiky. Nabyté dovednosti by měly rovněž studentovi pomoci úspěšně absolvovat vstupní pohovor po jazykové stránce.
Osnova
  • 1. Rozvojové země, jejich problémy, podpora ekonomiky obchodu těchto zemí.
  • 2. Nejlepší společnosti a jak pro ně pracovat.
  • 3. Jak číst grafy, slovní vyjádření trendů vývoje.
  • 4. Prolínání kultur, mezikulturní výměna, pochopení vzájemných rozdílů.
  • 5. Jak správně organizovat jazykové kurzy, vlastní představy a návrhy o vhodné formě.
  • 6. Správná práce se slovníky, tvoření příbuzných přídavných jmen.
  • 7. Pozvání po telefonu, formy a důležité fráze, umění zdvořilého odmítnutí.
  • 8. Tradice slavných světových firem a jejich postavení v současnosti.
  • 9. Titulky v angličtině-formy, použití, odlišnosti od češtiny, možnosti využití.
  • 10 Čína – nejrychleji se rozvíjející ekonomika světa.
  • 11. Nabídky a dotazy, důležité fráze, typické situace.
  • 12. Použití předpřítomného času v angličtině, rozdíly mezi jednoduchou a průběhovou formou, příklady.
  • 13. Problematika slov, která se často vyskytují společně, jak si spojení zapamatovat.
Literatura
    povinná literatura
  • COTTON, D, D FALVEY a S KENT. Language Leader. Harlow. . Harlow: Pearson-Longman, 2008. info
  • TAYLOR, Liz a Alastair LANE. International Express Elementary. Oxford: OUP, 2007. ISBN 978-0-19-456800-5. info
  • TAYLOR, L a K HARDING. International Express Intermediate. Oxford: OUP, 2005. info
  • TAYLOR, L. International Express Student s Book Pre-Intermediate. Oxford: OUP, 2004. info
Výukové metody
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik je prováděn formou simulací reálných situací zaměřených hlavně na manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s přihlédnutím na konkrétní situaci a mezikulturní diferenciaci..
Metody hodnocení
Písemný test 70% ;
Účast na seminářích;
Aktivita v hodině
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.