JA052 Anglický jazyk V.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2015
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jan Bořkovec (přednášející)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (přednášející)
Marco McKee, BA (Hons) (přednášející)
Mgr. Eva Mičková (přednášející)
Mgr. Lucie Bartošová (cvičící)
Mgr. Libuše Fojtová (cvičící)
Garance
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět JA 052 Anglický jazyk navazuje na předmět JA 040, ve kterém již došlo k prvotní kombinaci jazyka obecného a jazyka odborného. Znalost odborného jazyka je v předmětu JA 052 dále rozvíjena, důraz je kladen na vytvoření automatizmů a zafixování získaných znalostí a dovedností v jazyce obecném, ale i jazyce odborném.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň A2-C1 Společného evropského referenčního rámce a nastínit základy odborného jazyka v oblasti hotelnictví a podnikatelského prostředí. Studenti si osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace v obecné rovině.

Znalosti: Student předmětu JA 052 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v obecné rovině a v pracovním prostředí. Naučí se automaticky používat komunikační vzorce, aby byl schopen správně reagovat v běžných profesních situacích.

Během p8tého semestru si student prohloubí a zafixuje běžně používané gramatické jevy, běžnou slovní zásobu i odbornou terminologii.

Kompetence: Absolvováním předmětu JA 052 bude student schopen vhodným způsobem zareagovat na běžné situace, ale i na situace vyskytující se v pracovním procesu. Bude schopen v jazyce adekvátně vyjádřit vlastní názor a pohovořit na dané téma s použitím široké slovní zásoby.

Dovednosti: Absolvování předmětu JA 052 naučí studenta navázat kontakt s jinými lidmi, pohotově reagovat v různých situacích, společenských i obchodních, které vyžadují výměnu informací. Bude umět získávat a poskytovat informace týkající se probraných témat. Student by měl být schopný v jazyce pohotově reagovat a s použitím široké slovní zásoby
Osnova
  • 1. Opakování slovesných časů.
  • 2. Formální vs. neformální email (dopis) – struktura, typické fráze.
  • 3. Emigrace – výhody a nevýhody, které přináší. Slovotvorba.
  • 4. Životopisné údaje. Strukturovaný životopis. Tvoření otázek.
  • 5. Vzpomínky. Fráze se slovesem take, put, make, do.
  • 6. Zvolání. Vyjádření údivu, zájmu, překvapení, souhlasu, nesouhlasu nebo lítosti.
  • 7. Vyprávění s využitím různých minulých časů.
  • 8. Zprávy v televizi a rádiu. Vyjádření dokonavého a nedokonavého vidu.
  • 9. Diskuse o knize, filmu, inscenaci. Negativní předpony a přípony.
  • 10. Vyjádření množství. Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména.
  • 11. Slovní zásoba – výslovnost některých problematických slov
  • 12. Různé formy vyjádření budoucnosti.
  • 13. Shrnutí gramatické a tématické části, zpětná vazba
Literatura
    povinná literatura
  • LANSKÁ, Dagmar a Markéta MATOUŠKOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví – gastronomie. 1. část. Praha: VŠH,, 2007. ISBN 978-80-86578-66-8. info
  • BUCKINGHAM, A a B STEPHENS. International Express, Elementary. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459774-6. info
  • HARDING, K a A LANE. International Express, Intermediate. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459786-9. info
  • HARDING, K a R APPLEBY. International Express, Pre-Intermediate. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459785-2. info
  • APPLEBY, R a F WATKINS. International Express, Upper-intermediate. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459787-6. info
Výukové metody
Cvičení - 26/9
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených na pravděpodobné životní situace. Komunikace se rozvijí ve všech běžných situacích. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti. Důraz je dále kladen na odborný jazyk, to znamená schopnost reagovat nejen v běžné životní situaci, ale i v profesním životě.
Metody hodnocení
Písemný test (min. 70%);
Ústní zkouška
Účast na seminářích;
Aktivita v hodině
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání, které se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace komb. forma: 3-3-3, celkem 9.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.