JA052 Anglický jazyk V.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2022
Rozsah
0/2/0. 2/2/2. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Lucie Bartošová (cvičící)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Daniel Lang (cvičící)
Mgr. Eva Dudrová (cvičící)
Jonathan Osuoha, M.Sc. (cvičící)
Garance
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět JA052 Anglický jazyk navazuje na předmět JA040, ve kterém již došlo k prvotní kombinaci jazyka obecného a jazyka odborného. Znalost odborného jazyka je v předmětu JA052 dále rozvíjena, důraz je kladen na vytvoření automatizmů a zafixování získaných znalostí a dovedností v jazyce obecném, ale i jazyce odborném. Studovaná úroveň jazyka je zaznamenána při hodnocení v indexu studenta.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit znalosti obecného jazyka na úroveň A2-C1 Společného evropského referenčního rámce a nastínit základy odborného jazyka v oblasti hotelnictví a podnikatelského prostředí. Studenti si osvojí či rozšíří základní formy ústní i písemné komunikace v obecné rovině. Znalosti: Student předmětu JA052 Anglický jazyk si prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v obecné rovině a v pracovním prostředí. Naučí se automaticky používat komunikační vzorce, aby byl schopen správně reagovat v běžných profesních situacích. Během pátého semestru si student prohloubí a zafixuje běžně používané gramatické jevy, běžnou slovní zásobu i odbornou terminologii. Kompetence: Absolvováním předmětu JA052 bude student schopen vhodným způsobem zareagovat na běžné situace, ale i na situace vyskytující se v pracovním procesu. Bude schopen v jazyce adekvátně vyjádřit vlastní názor a pohovořit na dané téma s použitím široké slovní zásoby. Dovednosti: Absolvování předmětu JA052 naučí studenta navázat kontakt s jinými lidmi, pohotově reagovat v různých situacích, společenských i obchodních, které vyžadují výměnu informací. Bude umět získávat a poskytovat informace týkající se probraných témat. Student by měl být schopný v jazyce pohotově reagovat s použitím široké slovní zásoby.
Osnova
  • 1. Opakování slovesných časů.
  • 2. Formální vs. neformální email (dopis) – struktura, typické fráze.
  • 3. Emigrace – výhody a nevýhody, které přináší. Slovotvorba.
  • 4. Životopisné údaje. Strukturovaný životopis. Tvoření otázek.
  • 5. Vzpomínky. Fráze se slovesem take, put, make, do.
  • 6. Zvolání. Vyjádření údivu, zájmu, překvapení, souhlasu, nesouhlasu nebo lítosti.
  • 7. Vyprávění s využitím různých minulých časů.
  • 8. Zprávy v televizi a rádiu. Vyjádření dokonavého a nedokonavého vidu.
  • 9. Diskuse o knize, filmu, inscenaci. Negativní předpony a přípony.
  • 10. Vyjádření množství. Počitatelná a nepočitatelná podstatná jména.
  • 11. Slovní zásoba – výslovnost některých problematických slov
  • 12. Různé formy vyjádření budoucnosti.
  • 13 Shrnutí gramatické a tématické části, zpětná vazba
Literatura
    povinná literatura
  • BUCKINGHAM, A a B STEPHENS. International Express, Elementary. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459774-6. info
  • HARDING, K a R APPLEBY. International Express, Pre-Intermediate. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459785-2. info
  • HARDING, K a A LANE. International Express, Intermediate. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459786-9. info
  • APPLEBY, R a F WATKINS. International Express, Upper-intermediate. 3rd edition. Oxford: OUP, 2013. ISBN 978-0-19-459787-6. info
  • LANSKÁ a Kateřina ELISOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví-gastronomie, 1. část. 2. přepracované vydání. Praha: VŠH v Praze 8, 2012. ISBN 978-80-87411-36-0. info
Výukové metody
Cvičení - 26/9
Samostatná příprava
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených na pravděpodobné životní situace.
Metody hodnocení
Písemný test - 100/100 (min.70%)
Ústní zkouška
účast na seminářích (min.75%)
Aktivita v hodině
Informace učitele
Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné úlohy podle zadání, která se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskuteční během výukových soustředění. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou udělení zápočtu.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání, které se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace komb. forma: 2-2-2.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.